محیط زیست بوشهر از ۶ شهرداری به علت مشکلات دفن پسماند شکایت کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: علیه شهردارانی که تا کنون برای آلودگی محل‌های دفن پسماند اقدام نکرده‌اند شکایت کرده‌ایم و پرونده‌های قضایی در حال پیگیری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: محل‌های دفن پسماند‌ها از مکان‌های مهم و مرحله نهایی در مدیریت پسماند‌های خانگی و عادی محسوب می‌شوند که نیازمند مدیریت اصولی هستند. مدیریت اصولی انواع پسماند‌ها وفق قانون مدیریت پسماند‌ها و آیین نامه اجرایی باید به دست متولیان که در قانون مشخص شده است صورت گیرد و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان ناظر قانونی نظارت لازم را در این خصوص اعمال می‌کند.

او افزود: در دو سال اخیر با تشکیل کارگروه مدیریت پسماند‌ها در استان و شهرستان‌ها موضوع پسماند‌های استان به ویژه پسماند‌های عفونی و خانگی پیگیری شده و برخی از مراکز دفن پسماند‌های خانگی در حال ساماندهی هستند، اما برخی از شهرداران در این خصوص اقدام نکرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: علیه شهردارانی که تا کنون درباره محل‌های دفن پسماند اقدام نکرده‌اند،  شکایت کرده‌ایم و پرونده قضایی به دلیل آلودگی فراوان تشکیل شده و در حال پیگیری است.


بیشتر بخوانید


قلی نژاد عنوان کرد: بر این اساس، علیه ۶ شهرداری مرکز شهرستان شکایت شده است و به تعدادی از شهرداری هم مهلت داده ایم.

او گفت: طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماند‌ها مدیریت و دفع بهداشتی و اصولی پسماند‌های شهری از وظایف شهرداری‌ها و در روستا از وظایف دهیاران است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در کارگروه مدیریت پسماند‌ها، ساماندهی محل‌های دفن پسماند استان، به منظور جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست و لزوم گرفتن مجوز‌های زیست محیطی برای این محل‌ها مصوب شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.