فعالیت ۱۶۰ اتاق گفتگو در سطح مدارس استان

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان گفت: در حال حاضر ۱۶۰ اتاق گفتگو اولیا در سطح مدارس استان فعال هستند که در هفته پیوند اولیا و مربیان تجهیز و تقویت می‌شوند.


رضوی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت:برنامه‌های هفته پیوند اولیا و مربیان امسال با شعار «مدرسه، کانون تربیتی محله» از ۲۴ تا ۳۰ مهر ماه برگزار می‌شود.

او افزود: یکی از برنامه‌های شاخص هفته پیوند، دیدار وزیر آموزش و پرورش با مدیران کل استان‌ها و مدیران انجمن‌های اولیا و مربیان سطج کشور به صورت ویدئو کنفرانسی می‌باشد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی تقویت اتاق‌های گفتگو اولیا را یکی دیگر از برنامه‌های هفته پیوند بر شمرد و گفت: در حال حاضر ۱۶۰ اتاق گفتگو در سطح مدارس استان فعال است که از آن‌ها در زمان دیدار اولیا با معلمین، تشکیل جلسات انجمن و تشکیل کارگروه‌ها استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید


رضوی از افتتاح مراکزیادگیری محلی خانواده در سطح استان خبر داد و افزود: در حال حاضر، در هر شهرستان یک مرکز فعال است که در آن‌ها آموزش‌های خانواده به والدین داده می‌شود و باعث می‌شود تا مدرسه بتواند با مساجد، مراکز فرهنگی و حرفه‌های مختلف ارتباط بگیرد و دانش آموز را تقویت کند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده‌های با نیاز‌های ویژه گفت: در این ایام، مرکز راهنمایی و مشاوره شهرستان بیرجند، پس از اعمال تغییرات، راه اندازی مجدد می‌شود.

او در خصوص برگزاری انتخابات انجمن‌های اولیا و مربیان گفت: در سال‌های گذشته، انتخابات انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس به صورت حضوری انجام می‌شده است، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا به دو صورت انتخابات در سطح مدارس برگزار می‌شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با برگزاری انتخابات، فعالیت‌های انجمن در ۲ هزار مدرسه استان آغاز می‌شود، گفت: در روش اول و در مدارس دارای کمتر از ۵۰ نفر جمعیت، جلسات ملاقات و انتخابات به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در حداقل زمان برگزار می‌شود.

رضوی افزود: در روش دوم و در مدارسی که بیش از ۵۰ نفر دانش آموز دارند، انتخابات به صورت مجازی در بستر فضای شاد برگزار خواهد شد.

او با اشاره به فعالیت سه کارگروه آموزشی، پرورشی و عمرانی در انجمن‌های اولیا و مربیان تصریح کرد: امسال با شیوع ویروس کرونا، کارگروه بهداشتی نیز به سایر کارگروه‌ها اضافه شده است و مدیران مدارس بر حسب توانمندی‌های والدین، میتوانند آن‌ها را در این کارگروه‌ها تقسیم بندی کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.