شناور حیدر و خلیج فارس به ناوگان مرزبانی بوشهر ملحق شد

چهار فروند شناور کلاس حیدر و خلیج فارس با حضور فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به ناوگان شناوری مرزبانی استان بوشهر ملحق شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دو فروند شناور ۶۰ فوتی نیمه سنگین حیدر و دو فروند شناور تندرو خلیج فارس امروز در ششمین روز از هفته نیروی انتظامی که به نام مرزبانی، ایثار و جوانمردی، همگامی با مرزنشینان نامگذاری شده است، با حضور سردار احمدعلی گودرزی به ناوگان شناوری مرزبانی استان بوشهر ملحق شد.

این شناور‌ها با توان نیرو‌های وزرات دفاع به صورت بومی ساخت و تحویل شده است.


بیشتر بخوانید


ساخت شناور‌هایی با این فناوری منحصر به چند کشور دنیاست که هم اکنون وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران نیز توانسته موفق به ساخت آن شود و چندین فروند آن تحویل مرزبانی کشور شده است.

حضورمان در دریا باید بیشتر باشد

فرمانده مرزبانی ناجا در مراسم الحاق شناورهای حیدر و خلیج فارس گفت: این شناور‌ها از سرعت بالایی برخوردار هستند و تا ۵۶ گره دریایی می‌توانند ماموریت‌های مرزبانان را در عمق دریا‌ها عملی کنند.

سردار احمد علی گودرزی افزود: بوشهر ۹۳۷ کیلومتر مرز دریایی دارد و با کشور‌های قطر، کویت و عربستان سعودی هم مرز است و قرار گیری میدان‌های گازی و نفتی در این منطقه خاص، حساسیت آن را دو چندان کرده است.

او ادامه داد: باتوجه به اینکه نیرو‌های استیجاری فرا منطقه‌ای که در منطقه حضور دارند، نیاز است که وجود و حضورمان در دریا بیشتر باشد. وقتی ناوگان کشور‌های فرامنطقه‌ای در منطقه هستند باید با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی هماهنگی‌هایمان بیشتر باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا، بیان کرد: از هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر نوار مرزی موجود در کشور دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی است که بیشتر در جنوب کشور وجود دارد.

گودرزی گفت: مردم مرزنشین مرزبانان افتخاری ما در کنار مرزبانان و دریابانی هستند و این پشتیبانی از ابتدای انقلاب تاکنون مستحکم بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.