برای اقلیت‌های دینی چه کردید؟ ۲/

سامه‌یح: برای بازگشایی بیمارستان «دکتر سپیر» آماده‌ایم

نماینده کلیمیان در مجلس گفت: برای بازگشایی بیمارستان دکتر سپیر با ۱۰۰ تخت اعلام آمادگی کردیم و امیدواریم این بیمارستان به ۱۳۰ تخت ارتقاء پیدا کند.

همایون سامه‌یح نجف آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، کرمانشاه، یزد، کرمان و رفسنجان به ترتیب و بر حسب کاهش جمعیت جزو حوزه انتخابیه کلیمیان هستند، درباره عملکردش در این حوزه گفت: شهرهای مختلف مشکلات ویژه خود را دارند؛ مقدار بودجه دریافتی از وزارت کشور، مسائل خاص کلاس‌های درس جامعه کلیمی با وجود همکاری‌های آموزش‌و‌پرورش از موضوع‌های قابل بررسی هستند.

او ادامه داد: اختلاف نظرهایی هم در زمینه میراث فرهنگی با وزارت میراث فرهنگیوجود دارد؛ همچنین وزارت ارشاد یکی از وزارتخانه‌هایی‌ است که با جامعه کلیمی همکاری خوبی داشته است.  

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: وزارت بهداشت و درمان هم کمک‌های خیلی زیادی داشته است؛ متأسفانه بیمارستان خیریه دکتر سپیر در دو تا سه ماه اخیر به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده است و طی مذاکراتی با  نمکی، وزیر بهداشت، معاونان او و دانشگاه مربوط انجام شده، امیدواریم هر چه زودتر بیمارستان مذکور دوباره شروع به کار کند، زیرا بیشتر خدمت‌رسانی این بیمارستان دکتر سپیر به جامعه هموطنان مسلمان می‌شود.

سامه‌یح نجف آبادی یادآور شد: راه‌اندازی مجدد بیمارستان دکتر سپیر در این مقطع زمانی که تخت‌ خالی ویژه بیماران کرونایی در تهران وجود ندارد، بسیار کمک رسان خواهد بود. در نتیجه برای بازگشایی بیمارستان با ۱۰۰ تخت اعلام آمادگی کردیم و ان‌شاء‌الله به ۱۳۰ تخت ارتقاء پیدا کند تا یاری‌رسان مردم برای درمان کرونا با تعرفه دولتی باشد.


بیشتر بخوانید

بگلریان: پیگیری مسائل حقوقی اقلیت‌های دینی در دستور کار مجلس است


نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلیمیان در ایران جامعه کوچک و متأسفانه پراکنده‌ای دارند، اولویت خود را درباره این جامعه، حمایت از حقوق آنها به ویژه حقوق شهروندی‌شان اعلام کرد.

به گفته این نماینده بیشترین جمعیت جامعه کلیمی در تهران و شیراز است و بقیه شهرهای اعلام شده، کمتر از ۱۵۰۰ نفر از کلیمیان را در خود جای داده‌اند. همچنین برخی شهرها مانند رفسنجان تا حدود ۶۰ نفر و یزد نزدیک به ۱۰۰ نفر کلیمی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار