مدیر تالار منطقه ای بورس فارس:

۵۸۹ میلیون سهم در تالار بورس فارس داد و ستد شد

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس گفت: در معاملات مهرماه امسال ۵۸۹ میلیون سهم در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

محمد کیامهر مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس در  گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت:  در مهر ماه ۹۹ و طی ۲۱ روز فعالیت ۵۸۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۷,۲۴۵ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

او افزود: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۳۴۵,۰۱۷ میلیون ریال بوده است.

کیامهر ادامه داد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده مهر ماه امسال نسبت به آمارمشابه پارسال  نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۲۱ درصد کاهش و ارزش ریالی معاملات ۱۰۵ درصد افزایش داشته است.

او بیان کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۴۴ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۵۶ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس گفت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۳۱ شرکت است که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۱ شرکت در بازار دوم و ۱۵ شرکت در فرابورس قرار دارند.

کیامهر تصریح کرد: در یک ماهه اخیر ۴۹ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۱۴۷۸۶۴ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۷۰۴۱ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.