عدم توانایی تعامل با سازمان‌های دولتی مهم‌ترین مشکل استارتاپ‌ها

مدیرعامل یک شرکت استارتاپی گفت: مهم‌ترین مشکل استارتاپ‌ها، عدم توانایی تعامل و ارتباط برقرار کردن با سازمان‌های دولتی است.

حسام سردارلو، مدیرعامل یک شرکت استارتاپی در گفت وگو با خبرنگار  حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چالش های این شرکت ها اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل استارتاپ‌ها (کسب و کار‌های نوپا) عدم توانایی تعامل و ارتباط برقرار کردن با سازمان‌های دولتی است، به طوریکه اکثر استارتاپ‌هایی که در کشور وجود دارند حتی اصول نامه نگاری اداری با نهاد‌های دولتی را نمی‌دانند و همین امر باعث می شود آنها از نهاد‌های دولتی دوری کنند.

او ادامه داد: اکثر مجوز‌هایی که استارتاپ‌ها نیازدارند از نهاد‌های دولتی صادر می شود، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا حدممکن این فرایند‌های تعامل با نهاد‌های دولتی را برای استارتاپ‌ها تسهیل کرده، ولی اکثر استارتاپ‌ها با یک بار جواب "نه" شنیدن از ارگان‌های دولتی عقب می‌کشند، برای مثال در رابطه با اداره دارایی و یا مجوز‌هایی که وزارت بهداشت و یا سازمان غذا دارو صادر می کنند، بسیار سختگیرانه است و این برای تعدادی جوان که دورهم جمع شدن و کسب و کاری راه اندازی کردند بسیار دشوار است و عملا از این ارگان‌ها جهت اخذ مجوز دوری می‌کنند.

سردارلو گفت: ما درمرکز نوآوری این فرایندها را تسهیل کردیم و مجموعه خودمان وارد این رگولاتوری‌های دولتی می شود و عملا استارتاپ‌ها با تلاش و کوشش بیشتری راه سخت را طی می‌کنند.

نداشتن ضمانت نامه‌های بانکی از دیگر مشکلات استارتاپ‌ها

مدیر عامل این شرکت استارتاپی بیان کرد: از دیگر مشکلات استارتاپ‌ها نداشتن ضمانت نامه‌های بانکی و دسته چک و ...  جهت اخذ تسهیلات از صندوق‌های پژوهش و فناوری و یا نهاد‌های دولتی و خصوصی است. ما در شرکت خود  این مشکل را حل کرده ایم و به عنوان بزرگترین شتاب دهنده در استان خوزستان با حمایت از کسب و کار‌های نوپا خودمان وارد فرآیند اخذ تسهیلات می شویم  و پس از دریافت  تسهیلات را بصورت مقطعی با توجه به پیشرفت استارتاپ‌ها به تیم تزریق می‌کنیم.

او گفت: ما در اجرای راستای مسئولیت اجتماعی و حمایت از مناطق کمتر توسعه یافته در کشور ۶ ماه بصورت کاملا رایگان در فرآیند پیش شتابدهی از ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی حمایت می‌کنیم. در دوره پیش شتابدهی ما تمامی زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی کسب و کار (فصای کار اشتراکی مجهز، سرور، زیر ساخت‌های شبکه، رگولاتوری با ارگان‌های دولتی، مشاوره و منتورینگ تخصصی، آموزش و راهبری و...) را در اختیار هسته‌های فناور تشکیل شده قرار می‌دهیم.

سردارلو تصریح کرد: از مشکلات بعدی استارتاپ‌ها، عدم هماهنگی تیم و نبود متخصص در زمینه‌های مربوطه در تیم هاست. ما برای حل این مشکل به عنوان اولین شتاب دهنده در ایران با تمام دانشگاه‌های سطح یک استان (شهید چمران اهواز، صنعت نفت، علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، علوم و فنون دریایی خرمشهر، علوم پزشکی آبادان) تفاهم نامه همکاری داریم و این همکاری به نحوی است که هسته فناوری در زمینه تولید مواد ضدعفونی که متشکل از دانشجویان پزشکی و داروسازی بود به مجموعه ما مراجعه کرد که البته با مشکل تجاری سازی محصول خود مواجه بود. مجموعه ما با استفاده از ارتباطات خود با دانشگاه‌های مادر استان، تعدادی دانشجو و متخصص در زمینه (مدیریت بازاریابی و توسعه دهنده وب سایت) معرفی کرد تا بتوانند به بهترین روش همکاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار