در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

یارانه اختصاص یافته به اعضای باشگاه‌های کتابخوانی افزایش یافت

یارانه اختصاص یافته به اعضای باشگاه‌های کتابخوانی از ۶۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان افزایش یافت.

ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دوره جدید جام باشگاه‌های کتابخوانی گفت: فعالیت‌های ترویج کتابخوانی مانند تمام برنامه‌های سراسر دنیا و صنوف دیگر، با تغییر مواجه شد؛ پیشتر فعالیت‌های ما به صورت جمعی و در سطحی گسترده بود. اما مجبور شدیم برنامه‌ها را به صورت مجازی و یا در قالب بسته‌های آموزشی و در صورت صلاحدید ستاد کرونا به صورت حضوری برگزار کنیم. اواخر مهرماه فعالیت هایمان را شروع کردیم و سلامت مردم و بچه‌ها اولویت ما در اجرای برنامه‌های ترویج کتابخوانی است.


بیشتر بخوانید


وی افزود:  ۱۳۵ هزار نفر عضو باشگاه‌های کتابخوانی بودند. ما اعضای باشگاه ها را  با افزودن تسهیل گران جدید به باشگاه‌های کتابخوانی افزایش می‌دهیم. یارانه اختصاص یافته به اعضای باشگاه‌های کتابخوانی از ۶۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان افزایش یافت و ۵۰ درصد این هزینه را ما و ۵۰ درصد دیگر را اعضای باشگاه‌ها پرداخت می‌کنند. خرید کتاب در این دوره به صورت مجازی در قالب صوتی و محتوایی خواهد بود. تلاش می‌کنیم این مسئله را نهایی کنیم تا بچه‌ها بتوانند کتاب را به صورت مجازی تهیه کنند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مسائلی از جمله کپی رایت، حقوق مولفان و ناشران در بحث خرید مجازی کتاب در جام باشگاه های کتابخوانی  رعایت خواهد شد. تلاش کردیم تمام فعالیت‌های تفکر خلاق و انتقادی کودکان را در این جام  به صورت مجازی اجرا کنیم. هرچند کودکانمان به صورت مجازی آموزش می‌بینند. این فعالیت را هم در کنار آموزش مجازی شان در فضای مجازی انجام دهند تا هم از نظر کیفی و هم کمی، آمار خوبی داشته باشیم و هم اوقات فراغت کودکان را با کتاب پر کنیم.

حیدری بیان کرد: سایت جام باشگاه های کتابخوانی را  به روز کردیم و ۲۰ هزار تسهیل گر قبلی که به صورت داوطلب فعالیت می‌کردند فعالیت هایشان را ادامه می‌دهند. از کتابفروشی‌های سراسر کشور هم خواستیم از اول آبان ماه عضو موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران شوند تا بتوانیم با همکاری این موسسه و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با خرید کتاب و یارانه‌ای که معاونت فرهنگی به اعضای باشگاه‌های کتابخوانی می‌دهند به بهبود وضعیت نشر کمک کنیم. امسال تعداد کتابفروشی‌هایی که با جام باشگاه‌های کتابخوانی همکاری می‌کنند رو به افزایش است.

وی اظهار کرد: کتابفروشی‌ها تا بهمن ماه فرصت دارند که در سایت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران عضو شوند. فعالیت جام باشگاه‌های کتابخوانی فعالیتی مستمر است. معاونت فرهنگی وزارت ارشاد یارانه فعالیت‌های کتابخوانی در جام باشگاه های کتابخوانی را ۲۵ درصد افزایش داده و این رقم به پنج میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار