فعالیت اصناف خرم‌آباد از ۱۴ آبان محدود می‌شود

استاندار لرستان گفت: شرایط شیوع کرونا در خرم‌آباد بحرانی است و فعالیت اصناف سطح سه و چهار (غیرضروری) این شهرستان از ۱۴ آبان محدود می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،سیدموسی خادمی روز شنبه در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: محدودیت‌های جدید خرم‌آباد به همراه ۲۴ مرکز استان دیگر از روز چهارشنبه ۱۴ آبان به مدت ۱۰ روز اعمال خواهد شد.

او افزود : بر این اساس برخی از فعالیت‌ها تعطیل می‌شود که این به معنای آن است خدمات سطح سه و چهار را در شهرستان خرم‌آباد محدود خواهیم کرد.

استاندار لرستان گفت: یکی از مهمترین مباحث این جلسه تاکید مقام معظم رهبری بر تشکیل قرارگاه پیگیری مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است که بر این اساس قرارگاه تشکیل شده و فرماندهی آن بر عهده وزیر کشور است.

خادمی ادامه داد: به منظور کنترل چرخه انتقال و جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد شماره تلفن همراه بیماران مبتلا با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سامانه‌ای ثبت و جابجایی آن‌ها کنترل شود.

او تصریح کرد: بر این اساس از فروش بلیت هواپیما، قطار و ارایه سایر خدماتی که به سامانه‌ها وصل هستند به این گونه افراد جلوگیری خواهد شد.

خادمی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با شرکت ملی پست نیز گفت: این مجموعه موظف می‌شود خدمات عمومی و دولتی مورد نیاز مبتلایان به کرونا را ارائه دهد تا این افراد مجبور نباشند برای انجام امور خود از منزل خارج شوند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: چهار شهرستان الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت در وضعیت فوق حاد شیوع کرونا هستند و محدودیت‌های آن‌ها از جمله تعطیلی بازار همچنان برقرار است.

خادمی تاکید کرد: اگرچه اقدامات دولت می‌تواند کمک حال و تسهیل کننده کنترل شیوع کرونا از نظر روانی باشد، اما اصل کار و مراعات بر عهده مردم است که باید پروتکل‌ها را به درستی رعایت کنند.

تاکنون ۴۰ هزار و ۲۹۳ مورد مثبت کرونا در لرستان شناسایی شده که از این تعداد ۸۰۳ نفر جان باخته اند و با توجه به وضعیت قرمز استان و فوق حاد برخی شهر‌ها تمامی محدودیت‌های کرونایی استان تا ۱۶ آبان تمدید شده است. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.