مدیر بنیاد مصطفی(ص) مطرح کرد؛

فعالیت بیش از ۶ هزار متخصص در پارک فناوری پردیس

صفاری‌نیا گفت: در حال حاضر بیش از ۶ هزار متخصص در شرکت‌های فناور پارک فناوری پردیس فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صفاری‌نیا مدیر بنیاد مصطفی(ص)،  روز یک‌شنبه (۱۱ آبان) در مراسم رونمایی از سردیس‌های برگزیدگان سومین دوره جایزه مصطفی (ص) اظهار کرد: آمادگی همه‌جانبه‌ای برای برگزاری چهارمین دوره این جایزه داریم و اگر شرایط برگزاری تا سال آینده به صورت حضوری وجود داشته باشد، پیشنهاد‌ کشور‌های مسلمان را برای میزبانی از این جایزه بررسی می‌کنیم.

او در این مراسم که با حضور ۲ نفر از برگزیدگان سومین دوره جایزه مصطفی (ص) از کشور‌های اسلامی و همراهی برخط یکی از برگزیدگان از کشور ترکیه در پارک فناوری پردیس برگزار شد، افزود: همزمان با سالروز سومین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) و ایام هفته وحدت، ما در پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین پارک فناوری در نزدیکی تهران با رونمایی از سردیس‌های دانشمندان از آن‌ها تجلیل می‌کنیم.

او ادامه داد: پارک فناوری پردیس، خانه صد‌ها شرکت در حوزه‌های مختلف فناوری‌های پیشرفته، زیستی، نانو و سایز حوزه‌های فنی است و بیش از ۶ هزار متخصص هر روز در این شرکت‌ها به علم و فناوری خدمت می‌کنند.

صفاری‌نیا ادامه داد: بیش از ۱۰۰۰ هیئت داخلی و خارجی شامل هیئت‌های سیاسی، روسای جمهوری، مجلس، وزرا و سفرا در ۱۰ سال گذشته از پارک فناوری پردیس بازدید کرده‌اند.

مدیر بنیاد مصطفی(ص) تاکید کرد: یکی از افتخارات پارک فناوری پردیس اختصاص ۱۰ هزار مترمربع از فضای این پارک به بوستانی به نام بوستان دانشمندان است که طی ۱۰ سال گذشته سردیس ۱۰ دانشمند از ۷ کشور جهان در آن نصب شده است.

صفاری‌نیا توضیح داد: این دانشمندان توسط شورای علمی پارک فناوری پردیس انتخاب شده‌اند و بر اساس یکی از مصوبات این شورا سردیس‌های دانشمندان برگزیده جایزه مصطفی‌ (ص) نیز ساخته و در بوستان دانشمندان نصب می‌شود.

مدیر بنیاد مصطفی (ص) در مورد دیگر اقدامات این بنیاد در دوران ویروس کرونا نیز گفت: بنیاد در مدت شیوع کرونا امکان برگزاری نشست‌استپ را نداشت، ولی هفتمین دوره این نشست را در ماه‌های گذشته به صورت برخط و با حضور ده‌ها دانشمند برگزار کرد که طی آن آخرین دستاورد‌ها در مورد مقابله با بیماری کرونا را با هم به اشتراک گذاشته شد.

او گفت: همچنین نشست برخط آشنایی صنایع با دستاورد‌های دانشمندان جهان اسلام (EISA) را به زودی برای دراختیار گذاشتن دستاورد‌های دانشمندان به سرمایه‌‎گذاران برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار