مدیر کل مدیریت بحران خوزستان:

هواشناسی قبل از آلودگی هوا، شرایط را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند

بن عباس گفت: اداره کل هواشناسی مکلف است ۹۶ ساعت قبل از وقوع پایداری و آلودگی هوا شرایط اضطراری را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید بن‌عباس مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: اداره کل هواشناسی طبق قانون مکلف است ۹۶ ساعت قبل از وقوع پایداری و آلودگی هوا شرایط اضطراری را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند تا دانشگاه مطابق با شاخص‌های فنی وضعیت را بررسی کند و چنانچه شرایط برای سلامت مردم نامناسب دید، تصمیم لازم را اتخاذ و مراتب را به استانداری و محیط زیست اعلام کند.

او بیان داشت: طبق قانون استاندار به عنوان رئیس، معاون عمرانی به عنوان جانشین و مدیرکل حفاظت محیط زیست به عنوان دبیر کارگروه می‌توانند مصاحبه کنند و سایر دستگاه‌ها باید از اظهار نظر در خصوص این موضوع بپرهیزند.

بن عباس افزود: هنوز خلا‌هایی در تشکیل جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا وجود دارد، اداره کل حفاظت محیط زیست به عنوان دبیر کارگروه باید زمانی که آلودگی هوا از شرایط نارنجی بالاتر می‌رود به استانداری و فرمانداران شهر‌های درگیر اعلام کند، همچنین عملکرد دستگاه‌ها را در این شرایط ارزیابی و گزارش آن را به استانداری خوزستان ارایه دهد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: برای اطلاع رسانی به مردم در شرایط اضطرار آلودگی هوا می‌توان علاوه بر استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های رسمی از ظرفیت اپراتور‌های تلفن همراه به منظور سرعت در اطلاع رسانی و آگاهی تمامی اقشار استفاده کرد.

این مقام مسئول گفت: طی روز های اخیر اهواز، ماهشهر و شادگان در وضعیت قرمز آلودگی هوا و شهر‌های آبادان، دزفول و کارون در شرایط نارنجی قرار داشتند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار