آتش سوزی در جنگل فندقلو مهار شد

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین گفت: آتش سوزی در چند نقطه از جنگل فندقلو با تلاش و همکاری جنگل بانان، محیط بانان و همیاران محلی مهار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اکبر قنبری، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین گفت: با تلاش و همکاری جنگل بانان پاسگاه منابع طبیعی، محیط بانان و همیاران محلی آتش‌سوزی با استفاده از امکانات اطفاء حریق (آتشکوب، کپسول اطفاء حریق) و ایجاد آتش بر پس از ساعت ها تلاش مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

 او افزود: به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی در منطقه جنگلی فندقلو، محیط بانان و جنگل بانان پس از سختی‌های فراوان به دلیل دشوار بودن مسیر دسترسی، در محل حاضر شده و آتش را مهار کردند.

قنبری با اشاره به اینکه آتش سوزی در نقاط مختلفی از جنگل اتفاق افتاده بود عامل آتش سوزی را انسانی دانست و گفت: بررسی‌های میدانی اولیه نشان می‌دهد بیشتر خسارت وارده به دلیل این آتش سوزی سوختن مراتع بوده و درختان کمتری طعمه حریق شده است.

او همچنین با اشاره به اینکه در این آتش سوزی آسیبی به حیات وحش منطقه نرسید افزود: نیروها برای پایش، سرد سازی و ایمن سازی در منطقه حضور دارند.


رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین با بیان اینکه هر گونه بی احتیاطی از جمله روشن کردن آتش، آتش زدن چوب های خشک و یا روشن ماندن آتش بعد از استفاده می تواند برای مناطق جنگلی تهدید جدی باشد، خواستار توجه گردشگران و مسافران به این مهم شد.

او در ادامه از تلاش و حضور  محیط بانان، جنگلبانان و همچنین از اهتمام اهالی در اطفاء حریق تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ع



 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.