با تامین منابع لازم به بازسازی بازار ساحلی دیلم کمک می‌کنیم

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: با مشخص شدن تکلیف مالکیت زمین بازار ساحلی دیلم، با تامین منابع لازم به بازسازی آن کمک می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری که امروز برای بررسی مشکلات آسیب دیدگان از حادثه آتش سوزی بازارچه ساحلی دیلم به این شهر سفر کرده است، پس از برگزاری جلسه با حضور مسئولان کشوری واستانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: از بدو رخ دادن این حادثه، مشکلات را دنبال کردیم و با همکاری بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان و تماس‌هایی که استاندار و مسئولان محلی داشتیم سعی بر این بود که دغدغه مردم انتقال داده شود.

او ادامه داد: در بیش از یک ماهی که از این حادثه گذشته، در استان و شهرستان جلسه‌هایی برگزار شده بود، اما لازم بود که جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوط از مرکز کشور، استاندار و مسئولان شهرستان، در دیلم برگزار شود که این جلسه با حضور نمایندگان و مسئولان صندوق کارآفرینی و بنیاد علوی برگزار شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: امیدواریم جلسه امروز حرکتی برای افزایش سرعت کار شود، دغدغه مالکان و مستاجران جدی است و در این جلسه برای برطرف شدن این دغدغه‌ها تصمیمات خوبی گرفته شد.


بیشتر بخوانید


امید گفت: بنیاد علوی قول داده در زمینه تامین منابع بلاعوض و تسهیلات همکاری کند این بنیاد در نقاط متعدد کشور برای کمک به حوادث مختلف در کنار ما بوده است. همچنین صندوق کارآفرینی که از ارکان خوب اشتغال خرد در کشور است، قول همکاری داده است.

او عنوان کرد: بخش مهم کار این است که موضوع سروسامان بگیرد تا قابل پیگیری باشد. تعیین مالکیت و تهیه نقشه به عهده مسئولان محلی، فرماندار و شهردار و راه و شهرسازی قرار گرفته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تاکید کرد: معاون اول رئیس جمهور اعلام آمادگی کرده در واگذاری زمین و هر جا لازم است دولت مجوزی دهد یا کمک کند، همکاری خواهد شد.

امید بیان کرد: اگر مسئولان محلی کار را دنبال کنند و موضوع روی یک محور و چارچوب جدیدی قرار گیرد، امکان جذب کمک از نهاد‌های دیگر مانند نفت وگاز و یا بنیاد‌هایی که در کشور فعالند، وجود دارد.

او گفت: برخی از تسهیلات وکمک‌هایی که صندوق کارآفرینی امید و بنیاد علوی به بازسازی بازارچه دیلم اختصاص می‌دهند از منابع مشترک این مراکز و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری است.

بازارچه ساحلی دیلم ۱۰ مهر در آتش سوخت و دارایی ۲۰۰ مغازه‌ و به تعبیری ۱۶۰ مغازه در مدت کوتاهی از بین رفت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.