استاندار خراسان جنوبی:

سرزندگی و پویایی جامعه در گرو فضای شهری مناسب

ملانوری گفت: اگر قرار است جامعه‌ ای سرزنده و پویا داشته باشیم باید فضای شهری مناسبی آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه دیدار شهردار و اعضای شورای شهر بیرجند گفت: فضای مطبوع و مناسب شهری، انرژی شهروندان را چند برابر می‌کند و اثرات مطلوبی بر عملکرد افراد دارد.

او افزود: یکی از مهمترین حوزه‌های مدیریتی، مدیریت شهری است چرا که در سایه آن، فضا برای سایر فعالیت‌ ها آماده می‌شود. 

ملانوری بیان کرد: مدیریت شهری، مثلثی متشکل از شهروندان، پارلمان شهری (شورای شهر) و مدیریت اجرایی (شهرداری) است که اگر در تعامل با هم و هماهنگ نباشند، توسعه شهر اتفاق نمی‌افتد.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی با بیان این که شهرداری، نهادی عمومی و غیردولتی است، اظهار کرد: این که شهرداری متکی به درآمد‌های خود است، بالندگی و سرزندگی شهرداری‌ها را به همراه دارد.

بافت تاریخی شهر نیازمند بهسازی

او با اشاره به نتیجه بازدید خود از شهر بیرجند و سه بخش شمال، جنوب و مهرشهر، اظهار کرد: برنامه ریزیی های سال های گذشته، رشد افقی شهر را به همراه داشته است که این موضوع هزینه های زیادی را بر شهر تحمیل وخدمات رسانی را دشوار می کند و از همه مهمتر حاشیه نشینی و تبعات فراوان آن را در پی دارد.

ملانوری گفت: بخش عمده‌ ای از واحد‌ های مسکونی در توسعه افقی شهر می‌تواند در این بخش‌ها جانمایی شود که هم در زیبایی شهر مؤثر است هم این که هزینه خدمات رسانی را کاهش می‌ دهد.

استاندار خراسان جنوبی اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه بند دره، ایجاد باغ مفاخر، بهسازی پارک جنگلی و تأسیس فرهنگسرا را مطلوب خواند و اظهار کرد: با قوت و انگیزه در کنار شما برای ادامه دادن به اقدامات گذشته خواهیم بود.

 در این جلسه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند به تشریح طرح‌ ها و برنامه‌ های در دست اقدام خود پرداختند و از پروژه‌ هایی همچون توسعه بند دره، ایجاد مرکز بیرجند شناسی، تأسیس فرهنگسرای شهر، احداث باغ مفاخر و میدان اجتماعات شهر و سایر برنامه ها به عنوان برنامه‌ های فاخر شهرداری و شورا در این دوره نام بردند.

انتهای پیام/ ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار