انجام روزانه ۵۰۰ تست تشخیص کرونا در استان قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از انجام روزانه ۵۰۰ تست تشخیص کرونا در استان قزوین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، دکتر نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین افزود: روزانه ۵۰۰ تست تشخیص کرونا در استان انجام می‌شود که ماهیانه ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان برای استان هزینه دربر دارد.

دکتر نامدار  گفت: اگر افراد کرونا مثبت، بعد از تست به اختیار خود رها شوند و نتوانیم قرنطینه خانگی یا دولتی را برای آن‌ها اعمال نماییم عملا پول و هزینه خود را هدر داده ایم و در کنترل این امر نیازمند کمک بسیج هستیم.

او در قرارگاه پدافند زیستی شفا سپاه استان عنوان کرد: به دنبال راه اندازی سیستم تله مدیسین (پزشکی از راه دور) به منظور کمک در کاهش تردد بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها در استان قزوین هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: در استان ۳ مسئله مهم وجود دارد که یکی از آن‌ها بالا بودن آمار فوتی‌های استان از میانگین کشوری، تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و کمبود اکسیژن و تخت و نیروی انسانی است که کادر درمان را بسیار نگران نموده است.

او با اشاره به راه‌های مقابله با کرونا گفت: تیم‌هایی متشکل از بسیج شکل بگیرد که نقش مراقبتی، نظارتی و حمایتی را عهده دار شوند و در جامعه و بین مردم با افرادی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد نماید تا شاهد کاهش زنجیره انتقال باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در قرارگاه پدافند زیستی شفا سپاه استان عنوان کرد: به دنبال راه اندازی سیستم تله مدیسین (پزشکی از راه دور) به منظور کمک در کم شدن تردد بیماران کرونایی در استان قزوین هستیم.

دکتر نامدار در ادامه گفت: تله مدیسین عبارت است از "عمل مراقبت پزشکی با استفاده از ارتباطات صوتی تصویری که این عمل مشتمل بر نگهداری، مراقبت، تشخیص، مشاوره و معالجه بوده ضمن اینکه در این مرحله توجه به انتقال داده‌های پزشکی و مسائل آموزشی نیز وجود دارد"

گفتنی است در قرارگاه پدافند زیستی شفا سپاه صاحب الامر (عج) در خصوص نحوه اجرای «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» که طرحی مشترک بین سپاه، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی می‌باشد مصوباتی اتخاذ شد که هدف این طرح قطع زنجیره انتقال و کنترل هوشمند، قرنطینه به طور همزمان در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.