اجرای سیل بند در حریم کتیبه هخامنشی جزیره خارگ آغاز شد

اجرای سیل بند در حریم اثر تاریخی کتیبه هخامنشی جزیره خارگ به عنوان بخشی از اقدامات حفاظتی برای این کتیبه آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: عملیات اجرای طرح سیل بند، در حریم کتبیه هخامنشی جزیره خارگ آغاز شده است که این کار بخشی از اقدامات حفاظتی برای این کتیبه به شمار می‌رود.

نصرالله ابراهیمی افزود: با توجه به قرارگیری کتیبه هخامنشی جزیر خارگ در  آبراه و مسیر آب‌های سطحی و فصلی، احتمال فرسایش این اثر ارزشمند تاریخی وجود داشت که به همین علت، سیل بند اجرا می‌شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر بیان کرد: اجرای سیل بند در جهت شمال این اثر، با سنگ‌های خود جزیره که با اقلیم منطقه سازگاری بیشتر دارند و با ملات ماسه و سیمان اجرا می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح حدود یک میلیارد ریال است و با تکمیل سیل بند، ایجاد مسیر پیاده رو و ساخت سایبان چوبی برای این کتیبه در دستور کار است.

او عنوان کرد: کتبیه سنگی هخامنشی خارگ با نقوش تاریخی خود، در کنار دیگر آثار این جزیره مانند گور دخمه‌های پالمیران و کلیسای نسطوری حاکمیت مردمان این سرزمین را بر خلیج فارس نشان می‌دهد که در فهرست آثار ملی هم به ثبت رسیده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.