پایان تعطیلات دوهفته‌ای در شهرستان سرپل ذهاب

فرماندار سرپل ذهاب گفت : روند تعطیلی الزام آور دوهفته‌ای شهرستان از صبح فردا اتمام یافته، ولی فعالیت بازار و اصناف و ادارات شهرستان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجاز خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جمالی نیا فرماندار سرپل ذهاب گفت : اتمام تعطیلی دوهفته‌ای شهرستان به معنای خروج شهرستان از وضعیت قرمز شیوع کرونا نبود بلکه شیوع بیماری کرونا کماکان شهرستان مارا تهدید می‌کند .

او گفت : مردم باید با رعایت موازین و دستورالعمل های بهداشتی حوزه درمان و بهداشت شهرستان ما را یاری دهند و ممنوعیت برگزاری مراسمات پر تراکم و تجمعی را مورد توجه قرار دهند و از حضور در مراسمات شادی و عزا و مجالس ترحیم و حضور آرامستان‌ها و در پارک‌ها و بوستان‌ها خودداری تا زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع گردد

جمالی نیا افزود: روند فعالیت استخرها، ورزش‌های پر برخورد همچون تکواندو، کشتی وورش‌های رزمی، فوتسال، والیبال سالنی و فعالیت باشگاه‌های فاقد تهویه هوا، فاقد شرایط فاصله گذاری و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی با بکارگیری بیش از ۵۰ درصد ظرفیت ممنوع است و درصورت مشاهده برخورد سخت گیرانه می‌شود

او افزود: پذیرش هرگونه مهمان و سرویس به میهمان در سالن‌های غذاخوری و رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها و فست فود‌ها ممنوع بوده و فقط بصورت بیرون بر می‌توانند فعالیت کنند.

جمالی نیا ادامه داد: ادارات موظف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بود و پذیرش و خدمات رسانی به ارباب رجوع فاقد ماسک و دارای علائم کرونا در تمامی ادارات و دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها ممنوع است.

او افزود: ما باید بستر فرهنگ مقابله با شیوع کرونا را به سبک زندگیمان در تمام فعالیت‌های شبانه روز اضافه نمائیم و تا ریشه کن شدن کامل این ویروس منحوس از حضور در مجالس و دورهمی‌های خانوادگی، حضور غیر ضرور در بیرون از منزل و سفر‌های غیرضروری خودداری کنیم.

جمالی نیا گفت: هر گونه برگزاری نماز جمعه منوط به اعلام ستاد کرونا استانی، فعالیت و برگزاری نماز جماعات، برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و مراسمات تجمعی و جلسات بالای ۱۵ نفر در شهرستان کماکان ممنوع است.

او گفت: ضمن تشکر از شهرداری بابت جمع آوری آثار تبلیغی غیر موضوع کرونا در سطح شهرستان طی ایام تعطیلی دو هفته‌ای شهرستان ضرورت استمرار مباحث پیشگیری از شیوع کرونا و مباحث هشداردهنده از طریق نصب بنر با مضموم مبارزه همگانی با کرونا کماکان در فضاسازی و سیمای بصری شهرستان دارای اهمیت بوده که انشالله شهرداری در تثبیت شعائر مبارزه با کرونا، حمیت لازم را بعمل آورند

جمالی افزود: چاپ هرگونه بنر و اعلامیه ترحیم توسط چاپخانه‌ها و هرگونه فعالیت مداحان برای مجالس ترحیم و خاکسپاری و دعوت از مردم همچنان ممنوع است.

او افزود: فعالیت مدارس به همان روش فضای مجازی و ازطریق شبکه شاد خواهد بود و فرهنگیان و معلمین پرتلاش هیچگونه ضرورتی برای حضور در مدرسه تا پایان آبانماه نخواهند داشت، ولی کادر اداری مدارس حسب صلاحدید و با اختیار خود برای امورات اداری می‌توانند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس فعالیت نمایند.

جمالی نیا ادامه داد: بحث غربالگری سلامت جامعه باهمت شبکه بهداشت، بسیج و سایر ادارات مربوطه از اوایل هفته آینده بصورت تقسیم بندی محلات انشاالله آغاز خواهد شد و از کیت‌های جدید برای سنجش سلامت افراد خانواده استفاده می‌شود.

او افزود: از تمام ادارات عضو ستادمبارزه با کرونا شهرستان و بازار و اصناف شهرستان که در تعطیلی دوهفته‌ای شهرستان مشارکت کرده و پای کار بوده اند و از همراهی رسانه‌های محلی که در فرهنگ‌سازی و مبارزه با قطع انتقال ویروس کرونا همراه ما بوده اند کمال تشکر و قدردانی را دارم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار