تاخیر در اجرایی شدن بازارچه صنایع دستی دالاهو

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دالاهو در خصوص چرایی تاخیر در اجرایی شدن بازارچه صنایع دستی دالاهو گفت : مشکل در تامین زمین و جانمایی مناسب برای احداث این پروژه عامل اصلی تاخیر در اجرای آن بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهرام علیاری رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دالاهو گفت : طی این چندسال چند قطعه زمین برای احداث پروژه بازارچه صنایع دستی در نظر گرفته شد، اما برای اینکه پروژه را در هرکدام اجرایی کنیم، مشکلاتی همچون نامناسب بودن جانمایی و یا عدم امکان تملک و تغییر کاربری پیش می‌آمد.

او گفت : براساس آخرین اقداماتی که انجام شده، زمینی در ورودی کمربندی را مناسب برای اجرایی این پروژه دانستیم که در حال رایزنی با مالک شخصی آن هستیم تا بتوانیم آن را تملک کنیم.

رئیس میراث فرهنگی دالاهو افزود: طبق برنامه ریزی‌ها امیدواریم حداقل تا یک ماه آینده بتوانیم کار‌های مربوط به تملک زمین را به سرانجام برسانیم و پروژه را وارد فاز اجرایی کنیم.

او در خصوص اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروره افزود: استاندار کرمانشاه قول اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار برای احداث این پروژه را داده و از طرف دیگر اداره کل میراث فرهنگی استان نیز اعتباراتی را اختصاص خواهد داد.

علیاری ادامه داد: هنرمندان صنایع دستی این شهرستان هم شرکتی تعاونی تشکیل داده‌اند که بخشی از اعتبار مورد نیاز هم در قالب این تعاونی سهم آورده این هنرمندان خواهد بود.

او افزود: بازارچه کنونی صنایع دستی این شهرستان ۱۸ غرفه دارد که به دلیل محدود بودن فضای آن، هر غرفه به دو نفر از هنرمندان صنعتگر واگذار شده، لذا با احداث بازارچه جدید که حداقل ۱۰۰ غرفه خواهد داشت، مشکل کمبود فضا هم مرتفع خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی دالاهو گفت: امیدواریم پروژه احداث بازارچه دائمی صنایع دستی کرندغرب هر چه سریعتر به نتیجه برسد تا شاهد حفظ رشته‌های صنایع دستی فلزی این شهرستان و از سوی دیگر بازار فروشی مناسب برای محصولات تولیدی هنرمندان این رشته‌ها باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار