مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی:

تکنولوژی اینترنت همراه ۴۰۶ روستای آذربایجان غربی ارتقاء می‌یابد

جلیل نژاد از ارتقاء اپراتور‌های ارتباطی تکنولوژی اینترنت همراه ۴۰۶ روستای آذربایجان غربی خبر داد.

قاسم جلیل نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ضمن تشریح عملکرد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اعتبارات دولتی و به پیمانکاری اپراتور‌های ارتباطی تکنولوژی اینترنت همراه ۴۰۶ روستای آذربایجان غربی ارتقاء می‌یابد.

او اظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه تامین زیرساخت‌های ارتباطی روستا‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته برای ارائه چهار خدمت اصلی آموزش، کشاورزی، سلامت و خدمات بانکی از وظایف وزارت ارتباطات است که برای آن تلاش‌های قابل توجهی در روستا‌های آذربایجان غربی صورت گرفته است.

مدیر کل ارتباطات استان با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های ‏وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است افزود: بیش از یک هزارو ۸۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان که ۷۵ درصد آن‌ها را شامل می‌شود به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و در صورت تامین تجهیزات، تا پایان سال جاری زیرساخت ارتباطی تمام دو هزارو دیویست روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی ‏اطلاعات متصل می ‏شوند‎.

جلیلی نژاد با اشاره به طرح برگردان بزرگترین شبکه تلفن روستایی (GSM – WLL) در سطح کشور به تلفن همراه که در استان آذربایجان غربی اجرایی شد، گفت: پس از اجرای این طرح بزرگ که تلفن‌های ثابت روستایی به بستر تلفن همراه تبدیل شدند، بحث ارتقاء دیتای این سایت‌ها در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های ‏وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است افزود:برای تامین زیرساخت‌های آموزشی شهر و روستا تمام مدارس شهری و ۹۰ درصد مدارس روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.