آمادگی ۸۰۰ هیئت مذهبی برای مشارکت در خدمت به نیازمندان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار هیئت مذهبی در استان قزوین ثبت شده است که می‌توان از ظرفیت ۸۰۰ هیئت برای خدمت به نیازمندان استفاده کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،حجت الاسلام محمد جواد زهرایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: بیش از ۲ هزار هیئت مذهبی در استان قزوین ثبت شده است که ۸۰۰ هیئت، دارای مخاطب بالا تا بیش از پنج هزار نفردر یک مراسم هستند که می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای خدمت به نیازمندان استفاده کرد.

حجت الاسلام زهرایی در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: یکی از رویکرد‌های همکاری تبلیغات اسلامی و کمیته امداد ترویج فرهنگ انفاق و احسان و همچنین پرداخت زکات در جامعه است البته این همکاری با هدف اجرای دستور الهی صورت می‌گیرد که یکی از ارکان آن خدمت به نیازمندان است.

او ادامه داد: کار نیکوکاری در هیئت‌ها جریان دارد و اقشار مختلف نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند، ولی لازم است به این فعالیت‌ها سرعت داده شود تا سایر هیئت‌ها نیز با ظرفیت و توانایی‌هایی که دارند، آشنا شوند.

حجت الاسلام زهرایی عنوان کرد: باید هیئت‌ها را با ظرفیت‌هایی که دارند آشنا کنیم تا پای کار بیاند چراکه هیئت‌ها تنها یک کارکرد تحت عنوان برگزاری دعا و مراسم ندارند بلکه این هیئت‌ها باید عامل راه ائمه اطهار (ع) هم باشند.

به گفته او، در حال حاضر کمیته امداد طرح موفق و زیبایی به نام "اکرام ایتام" دارد که لازم است افراد بیشتری در این زمینه مشارکت داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تاکید کرد: اگر هر هیئت رسیدگی به چند خانواده را بپذیرد شرایط به گونه‌ای خواهد شد که شاهد کاهش محرومیت در جامعه خواهیم بود.

حجت الاسلام زهرایی با اشاره به اینکه مسجد فقط برای اقامه نماز نیست، گفت: مسجد پایگاهی برای عبادت الهی است و گام نخست آن با نماز آغاز شده و در ادامه دستگیری از محرومان، حل مشکل سایر برادران و خواهران دینی هم پیگیری می‌شود.

او یادآورشد: باید دست به دست هم دهیم تا هیئت‌ها و مساجد ضمن توجه به رویکرد مذهبی، از کارکرد‌های اجتماعی و دینی غافل نشوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار