حلالی: بازیکنان به علت مدیریت ضعیف قبلی تمرکز لازم را نداشتند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره وضعیت مدیریتی این باشگاه توضیحاتی داد.

اسماعیل حلالی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو باخبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت این تیم اظهار کرد: به نظرم  بعد از صعود به فینال جام حذفی اتفاقات خوبی برای تیم پرسپولیس رخ نداد. یکسری از مسائل را با دستان خودمان ایجاد کردیم و مدیریت باشگاه در این باره نقش داشته است. البته  افرادی در هر تیمی هستند که دوست ندارند موفقیت تیم خود را ببینند و آن‌ها در کمین هستند تا هماهنگی و نظم را از بین ببرند و به اهداف خود مبنی بر نتیجه نگرفتن تیم برسند.

حلالی درباره جدایی چند بازیکن پرسپولیس بیان کرد: مدیران فوتبال در بستن قرارداد‌ها اشتباهی مرتکب می‌شوند و به صورتی قرارداد‌ها را می‌بندند که دست بازیکن باز می‌شود تا هر تصمیمی بگیرد. با وجود اینکه مهدی ترابی بیشترین مبلغ قرارداد خود را گرفته بود، اما قراردادش را فسخ کرد. ترابی از طریق پرسپولیس سکوی پرتاب و پلی می‌سازد و به اهداف خود می‌رسد. من این ضعف‌ها را از بازیکن نمی‌دانم بلکه مدیرعامل باشگاه را مقصر این موضوع می‌دانم. مدیران پرسپولیس قدر جایگاه خود را نمی‌دانند و خیلی از آن‌ها  برای نشستن روی صندلی مدیریت سرخپوشان کوچک هستند.

بازیکن نمی تواند برای باشگاه پرسپولیس تعیین تکلیف کند 

او ادامه داد: در مجموع تیم پرسپولیس بعد از بازی‌های آسیایی شکل مطلوبی نداشت و به طور کلی تیم ما را به هم زدند و بازیکنان را به جان هم انداختند. بازیکنان به علت مدیریت ضعیف قبلی  تمرکز لازم را نداشتند و بحث پرداخت قرارداد‌های خود را مطرح کردند. به نظرم بازیکنی  که تعهدی با باشگاه خود دارد باید تا آخر قراردادش به قولش عمل کند  و در همه جای دنیا به این صورت است. همچنین  بازیکن نمی‌تواند برای باشگاه  پرسپولیس تعیین تکلیف کند و بازیکن حق دارد به تیم دیگری برود، اما زمانی که قراردادش  با سرخپوشان تمام شده باشد در آن صورت می تواند تصمیم خود را در این باره بگیرد.

او اظهار کرد: من سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نمی‌شناسم، اما امیدوارم او با برنامه ریزی نقاط ضعف این باشگاه را برطرف کند. همچنین مدیریت باشگاه باید به تعهدات خود عمل کرده  و در زمان مقرر خواسته‌ها را اجرایی کنند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره تساوی پرسپولیس برابر سایپا گفت: بازی متوسطی پرسپولیس ارائه کرد و اتفاقات رخ داده باعث شد که یک مقدار نحوه بازی پرسپولیسی‌ها خوب نباشد. در مجموع تیم پرسپولیس  چند موقعیت در این بازی ایجاد کرد، اما در نهایت این موقعیت‌ها منجر به گل نشد و دروازه بان حریف روز خوبی سپری کرد.

بازیکنان فعلی پرسپولیس خیلی قوی تر از نفرات جدید هستند 

حلالی بیان کرد: یکسری از افراد درباره کمبود مهاجم و دفاع وسط در پرسپولیس صحبت می‌کنند، اما به نظرم ما باید این مسائل را مدیریت کنیم و بازیکنان فعلی پرسپولیس خیلی قوی تر از گزینه‌های مطرح شده در فضای مجازی هستند. به نظرم اگر تمرکز تیم پرسپولیس بر روی بازیکنان خود باشد به مراتب بهتر از جذب بازیکن است.

او درباره تغییرات مکرر مدیرعاملی چقدر می‌تواند به پرسپولیس ضربه بزند، گفت: به نظرم تغییرات در هر باشگاهی خوب نیست و اعتقادی به این موضوع ندارم، اما آن قدر افراد ضعیفی در راس مدیریتی می‌گذاریم که در نهایت مسئولان ورزش دست به تغییرات می‌زنند. برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در باشگاه تعریف نشده است و هر کسی کار خود را انجام می‌دهد و این موضوع باعث می‌شود که باشگاه به ورطه نابودی کشیده شود. البته پرسپولیس یک تیم منسجم و کادر فنی خوبی در مستطیل سبز دارد  که این ساختار خوب در زمان برانکو شکل گرفت و بعد از آن در دوران کالدرون و گل محمدی  ادامه یافت.

حلالی: برخی از افراد برای مدیریت پرسپولیس کوچک هستند/ فقدان پول در حساب سرخپوشان جای تعجب ندارد

گل محمدی معایب مدیریت پرسپولیس را پوشش داده است 

پیشکسوت پرسپولیس افزود: گل محمدی یکی از مربیان خوب است که با درایت خود در مستطیل سبز خیلی از معایب مدیریتی را پوشش داده است و ضعف‌های مدیریتی پرسپولیس دیده نشده است. امیدوارم مدیریت جدید مسیر مدیران قبلی را ادامه ندهد و ساختار باشگاه به خصوص در رده‌های پایه را درست کند. زمانی که بازیکنی، شبانه از پرسپولیس جدا می‌شد خیلی سریع بازیکن جدید جایگزین می‌شد، اما اکنون باید دست به دامن تیم‌های دیگر باشیم و بازیکن درجه دهم یک تیم  را  با مبالغ بالا به خدمت بگیریم که این نقطه ضعف  اساسی محسوب می‌شود.

مدیرعامل پرسپولیس باید مدیریت ورزشی بلد باشد 

حلالی درباره اینکه مدیر عامل پرسپولیس سابقه فوتبالی ندارد، گفت: به طور اساسی مدیر فوتبالی که در راس  مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس قرار بگیرد و به نوعی چند پیراهن در این باشگاه بیشتر پاره کرده باشد به طور حتم می‌تواند در این باشگاه موفق شود. اگر مدیر پرسپولیس فوتبالی باشد برای این تیم بهتر است، اما به طور قطع نباید مدیرعامل سرخپوشان فوتبالی باشد و مدیریت ورزشی بداند کفایت می‌کند.

تیم پرسپولیس با همدلی می تواند قهرمان آسیا شود 

پیشکسوت پرسپولیس درباره  اینکه شرایط پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان  آسیا را  چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد:  به نظرم کار پرسپولیس برای فینال آسیا سخت است، اما این تیم می‌تواند در این رقابت‌ها موفق شود. سرخپوشان ۲ سال پیش بازیکن نداشتند، اما  اتحاد لازم را داشتند و  بازیکنان با تمام توان بازی کردند و زورشان در فینال آسیا به حریف خود نرسید. البته امسال شرایط مساعد است و با وجود اینکه در چند پست کمبود بازیکن داریم، اما با همیت، یکدلی و همدلی بین بازیکنان، پیشکسوتان و هواداران می‌توانیم در فینال آسیا به موفقیت دست یابیم. امیدوارم یک روز تاریخی برای پرسپولیس رقم بخورد و  این تیم قهرمان آسیا شود.

حلالی درباره اینکه در حساب پرسپولیس پولی وجود ندارد و از نظر شما این موضوع چه معنایی دارد، گفت: مدیران پرسپولیس باید در این باره صحبت کنند، اما هیچ وقت پولی در باشگاه نبوده است  که اکنون حساب باشگاه خالی شده باشد. مسئولان پرسپولیس هنوز مبلغ قرارداد  ۲ سال  سرمربیگری من در تیم امید را هنوز ندادند. اگر پولی به باشگاه  پرسپولیس ترزیق شود باز هم  مسئولان به  ساختار فوتبال پایه  توجه نمی‌کنند.

صندوق باشگاه پرسپولیس همیشه خالی بوده است 

او ادامه داد: رفع مشکلات تیم بزگسالان و پرداخت مبالغ قرارداد بازیکنان و مربیان و پرداخت بدهی‌ها  در دستور کار مدیران پرسپولیس قرار دارد و اگر پولی هم باقی ماند برای ساختار فوتبال پایه هزینه می‌کنند که کمتر پیش آید پولی باقی بماند تا این کار را انجام بدهند. فقدان پول در حساب باشگاه پرسپولیس جای تعجب ندارد و همیشه صندوق باشگاه خالی بوده است و طلب برانکو  را از محل دیگری تامین کردند و به طور حتم بعد از دریافت  پاداش حضور در فینال آسیا آن را  هم هدر می‌دهند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره بهترین راه حل برای جایگزینی عیسی آل کثیر گفت: با توجه به اینکه ورود خارجی‌ها به لیگ فوتبال کشورمان ممنوع است در حال حاضر بازیکنی نداریم تا جای خالی آل کثیر را پر کند و اگر فوتبالیستی باشد در اختیار سایر تیم‌ها است و به راحتی آن بازیکن را به پرسپولیس نمی‌دهند. ما باید به بازیکنان داخلی خود اعتماد کنیم و این موضوع به توانمندی کادر فنی بستگی دارد که  از بازیکنان چند پسته در پست مهاجم استفاده کند. بازیکنان پرسپولیس این توانایی دارند که در فینال لیگ قهرمانان آسیا و چند بازی لیگ برتر تا پایان محرومیت آل کثیر در خط حمله بازی کنند.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار