آغاز به کار نشست مجازی سران گروه بیست

نشست مجازی سران گروه بیست به میزبانی عربستان سعودی کار خود را آغاز کرد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، نشست مجازی گروه بیست  به میزبانی عربستان سعودی کار خود را آغاز کرد.

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنان خود در نشست گروه بیست بر ضرورت دسترسی همگان به واکسن کرونا تأکید کرد و گفت کشورش آماده است تا واکسن خود را در اختیار کشور‌های دیگر قرار دهد.

پوتین در این نشست گفت: چالش‌هایی که بشر در سال ۲۰۲۰ با آن روبرو بود، بی سابقه بوده و این همه گیری به بحرانی اقتصادی منجر شده که از زمان رکود بزرگ (که در ۱۹۲۹ آغاز شد) بی سابقه بوده است.

او در ادامه افرود: سلامت مردم باید در رأس اولویت‌ها در تلاش برای توسعه واکسن کرونا با وجود رقابت‌های احتمالی باشد. رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: افزایش بیکاری و فقر، از بزرگترین چالش‌هایی است که بشر با آن روبروست.

پوتین همچنین گفت: گروه بیست باید از سیاست حمایت و تحریم کناره گیری کند.

ولادیمیر پوتین تصریح کرد: هیچ جایگزینی امروز برای سازمان تجارت جهانی وجود ندارد؛ اما این سازمان نیازمند نوسازی است و گروه بیست باید به دنبال راه‌های اصلاح آن باشد. ۴.۵ درصد از تولید محلی برای کاهش خسارت‌های ناشی از کرونا اختصاص داده شده است.

او همچنین گفت: آمریکا به شکل فراوانی، در بهبود اقتصاد جهانی نقش داشته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: خطرات اصلی در جهان همچنان بیکاری گسترده و فقر طولانی مدت هستند.

پوتین در ادامه افزود: البته خطر اصلی علی رغم برخی سیگنال‌های مثبت، همچنان وجود دارد؛ خطر اصلی همچنان به اصطلاح بیکاری جمعی راکد که در نتیجه آن فقر و ناامنی اجتماعی نیز افزایش می‌یابند، باقی خواهد ماند.

«شی جین پینگ» رییس جمهور چین نیز در این نشست گفت: چین کشورش آماده تعامل و همکاری با جهان به منظور ساخت و توزیع واکسن کرونا است.

شی جین پینگ در ادامه تصریح کرد: چین آماده است تا تجربیات خود را در این زمینه در اختیار مردم جهان قرار دهد.

او همچنین گفت: به منظور مقابله با بیماری‌هایی مانند کرونا دستیابی به یک «سیستم بهداشتی اضطراری قوی جهانی» ضروری است. شی اضافه کرد: چین آماده همکاری با همه طرف‌ها به منظوری تدوین قوانین دیجیتال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار