ایجاد ایست بازرسی در ورودی و خروجی دیر در دستور کار نیست

فرماندار دیر گفت: با توجه به وضعیت زرد این شهرستان، ایجاد ایست بازرسی در مبادی ورودی و خروجی در دستور کار نیست، اما گشت‌های پلیس راهور باید افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کریم علی‌حسنی فرماندار دیر در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا این شهرستان بیان کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نظارت مستمر مدیران بر سلامت کارکنان در  واحد‌های اداری ضروری است.

او ادامه داد: استفاده از ماسک برای شهروندان و کارکنان در مراجعه به ادارات، مراکز و وسایل نقلیه عمومی ضروری است و ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان باید از ورود کارکنان بدون ماسک به ادارات جلوگیری کنند و به ارباب‌رجوع بدون ماسک خدماتی ارائه نشود.

فرماندار دیر عنوان کرد: شهرداران دیر و آبدان آرامستان‌ها را دیوارکشی و ساماندهی کنند و ادارات بندر و دریانوردی، شیلات و حمل‌ونقل بر شناور‌های صیادی و سفاری و کامیون‌های حمل‌ونقل نظارت جدی و مستمر داشته باشند.

علی‌حسنی افزود: با توجه به وضعیت زرد شهرستان دیر، ایجاد ایست بازرسی در مبادی ورودی و خروجی شهر در دستور کار نیست، اما پلیس راهور باید گشت‌های خود را افزایش دهد.


بیشتر بخوانید


او تاکید کرد: در دو هفته نخست آذر که محدودیت‌‌های کرونایی اجرا می‌شود، مدیران نباید به صورت گروهی از طرح‌ها بازدید نکنند و هرگونه اجتماع، مراسم ختم اموات، عروسی در این مدت تعطیل است و در صورت تخلف برخورد قضایی خواهد شد.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز با اشاره به اینکه این شهرستان با ۶۴ هزار نفر جمعیت در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارد، گفت: از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون ۳۰ نفر در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند و اکنون هم یک نفر در بیمارستان بستری است.

حسین ناظمیان پور افزود: بیش‌ترین مرگ اتفاق افتاده به علت بیماری کووید ۱۹ در شهرستان دیر در ماه‌های تیر و مرداد رخ داده و به ترتیب ۱۳ و ۹ نفر بوده است.

او، با اشاره به نقش مردم در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا عنوان کرد: انتظار داریم مردم در زمان اعمال محدودیت‌ها در دو هفته ابتدای آذر همکاری خوبی با قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا شهرستان داشته باشند تا بتوانیم با قطع زنجیره انتقال به بهبود وضعیت بیماری در کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.