مدیرکل مدیریت بحران استان‌ایلام:

مانور زلزله سراسری امسال به علت شیوع کرونا و تعطیلی مدارس در منازل انجام می‌شود

کریمیان گفت : مانور زلزله سراسری امسال به علت شیوع کرونا و تعطیلی مدارس در منازل انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سعید رضا کریمیان مدیرکل مدیریت استانداری ایلام گفت : مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در ایام کرونایی بصورت پخش آژیر زلزله از رادیو سراسری و تمرین پناه گیری و خروج اضطراری توسط دانش آموزان و خانواده‌ها در منازل انجام می‌شود.


او خاطرنشان کرد: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس و برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌صورت مجازی، امکان اجرای برنامه یادشده و مانور سراسری به شکل یکپارچه وجود ندارد، از این رو تغییراتی در نحوه برگزاری مانور سال جاری پیش‌بینی‌شده تا دانش آموزان همراه با خانواده‌های خود بتوانند اطلاعات لازم را در خصوص ایمنی در برابر زلزله کسب کنند.

کریمیان بیان داشت : طبق برنامه ریزی‌های انجام شده و دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان مدیریت بحران کشور قرار بر این است محتوای آموزشی اجرای برنامه‌های این مانور در سایت پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله بارگذاری و قابل دسترسی برای مسئولین و خانواده‌ها باشد.

او اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی مربوط به این مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس و محلات به صورت تیزر و زیر نویس توسط شبکه‌های مختلف صدا وسیما کشور و شبکه استانی پخش شوند.

مدیرکل مدیریت بحران گفت : ضمن اطلاع رسانی به مردم در روز مانور (شنبه هشتم آذر ماه) به صورت نمادین آژیر زلزله از رادیو سراسری پخش و خانواده‌ها در منازل به همراه فرزندانشان نسبت به اجرای تمرین پناه گیری و خروج اضطراری اقدام کنند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.