کمک میلیاردی فرهنگیان بسیجی به دانش آموزان بی بضاعت کرمان

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان از کمک ۳۰ میلیارد ریالی فرهنگیان بسیجی برای رفع نیاز دانش آموزان بی بضاعت استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد علیرضایی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان، گفت: هم افزایی با سازمان‌ها و گروه‌های مختلف به ویژه سازمان دانش آموزی از برنامه‌هایی است که در آینده ای نزدیک محقق می‌شود.

او ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان غیور به ویژه فرهنگیان بسیجی، افزود: فلسفه تشکیل بسیج بر همان دیدگاه و بر اساس تفکر حضرت امام (ره) که بسیج را به عنوان یک شجره طیبه می‌دانند و به عنوان یک درخت پر باری که می‌تواند در انقلاب و در نظام جمهوری اسلامی تأثیر گذار باشد و بتواند به شکلی کار را پیش ببرد، استوار است.

علیرضایی از سردار سلیمانی به عنوان یک شخصیت جهانی نام برد و تصریح کرد: مکتب حاج قاسم که برگرفته از مکتب شیعه، ائمه، امام راحل و رهبر است و اگر ما می‌خواهیم نسلی پویا و توانمند داشته باشیم، باید مکتب سردار دل‌ها را در اجتماع نشر دهیم.

او بیان داشت: اعتقاد ما بر این است که کار معلم تربیت نسل جوان است و این تربیت نسل به شکلی مؤثر است که شاکله اصلی یک نظام را می‌تواند بسازد.

علیرضایی با بیان اینکه این نظام و تمدنی که شکل می‌گیرد، اگر معلمان خوبی داشته باشد، قطعا انسان‌های خوبی تحویل جامعه می‌دهد، تصریح کرد: اگر جامعه‌ای مهندسان، پزشکان، معلمان و... خوبی دارد، مرهون زحمات معلمان است و ریشه و پایه شخصیت فرد در مدرسه شکل می‌گیرد برای همین این قشر به عنوان یک قشر مهم و تأثیر گذار است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان گفت: بسیج فرهنگیان در استان کرمان به تبعیت از سازمان بسیج مستضعفین کارنامه درخشانی دارد، چه در صحنه‌هایی که برای نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاده، چه در صحنه‌های دفاع از میهن و دفاع از مرز و بوم این کشور معلمان ما کارنامه خیلی خوبی را دارند، چه در حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و چه در جبهه تدریس و در تمام زمینه‌ها کارنامه درخشانی دارند.

علیرضایی با اشاره به اینکه از زمان شروع اپیدمی ویروس کرونا تاکنون کار‌های ویژه‌ای در سیستم آموزش و پرورش انجام شده، گفت: در دو مرحله کمک مؤمنانه داشته ایم که هدف از آن، کمک به اقشار ضعیف و متضرر از آسیب‌های کرونا بوده است.

او افزود: در دومرحله اول بالغ بر ۳۰ میلیارد ریالی کمک معلمان و فرهنگیان استان کرمان برای رفع نیازمندی‌های دانش آموزان بی بضاعت، مانند ابزار ارتباطی (تبلت، گوشی) انجام شد.

علیرضایی تصریح کرد: تدریس در فضای مجازی کاری بسیار دشوار است و ما قدردان زحمات معلمان زحمتکش هستیم.

او بیان داشت: فضای مدرسه جدای از تحصیل فضایی است برای تخلیه انرژی دانش آموزان و همچنین روابط دوستانه‌ای که در مدرسه وجود دارد، باعث آرامش دانش آموز می‌شود.

علیرضایی افزود: وقتی محیط مدرسه نباشد، خلاء پرورشی ایجاد خواهد شد و برای این که ما، انتظار مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم، دو کار باید انجام شود، یکی حرکت همگانی برای تکریم از معلمان به عنوان مدافعان عرصه تعلیم و تربیت در وضعیت کرونا و دوم نهضت همگانی معلم یاری است.

او با اشاره به اینکه همه اقشار مختلف جامعه برای اجرای برنامه‌های پرورشی پا به این عرصه بگذارند و برنامه‌ها و راهکار‌های خود را ارائه دهند، بیان داشت: معلمی که در روستایی دورافتاده با هزینه شخصی بحث آموزش را پیگیری می‌کند، نیاز است مورد تقدیر قرار گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار