چیریچ: واترپلوی قزاقستان لابی قوی در فینا دارد/ آماده بازگشت به ایران هستم

سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران درباره شرایط این رشته ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش  خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، الکساندر چیریچ سرمربی صربستانی تیم ملی واترپلوی ایران در نشست آنلاین خود با خبرنگاران بیان کرد: هنوز شرایط مسابقات انتخابی المپیک توکیو مشخص نیست. ابتدا باید زمان برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک مشخص شود. مشکل بزرگ این است که  من نمی‌دانم کدام یک از بازیکنان از لحاظ شرایط فنی افت کرده است. پس باید منتظر ماند تا شرایط کرونا ثابت شود.

او در ادامه گفت: نمایندگان قزاقستان در فینا بسیار قوی هستند و به راحتی می توانند لابی کنند. باید در نظر داشت که قانون طرف ایران است. تیم ملی واترپلوی ژاپن مستقیم به المپیک رفته است، پس ایران و قزاقستان باید با یکدیگر رقابت کنند. قزاقستان در تلاش است تا از طریق لابی به المپیک توکیو اعزام شود، اما رضوانی رئیس فدراسیون تلاش می‌کند تا حق ایران را بگیرد.

او عنوان کرد: ما از نظر تمرین از تیم ملی قزاقستان عقب تر هستیم، اما در ترکیب و حفظ بدنه تیم از قزاقستان جلوتر هستیم. من به شاگردانم ایمان دارم. ما زمان را برای تمرین از دست داده ایم و باید جبران کنیم.

تعطیلی واترپلو، این رشته را نابود می کند

چیریچ درباره تعطیلی واترپلو در ایران  اظهار کرد: من فقط نگران تیم ملی واترپلوی بزرگسالان ایران نیستم. وقتی واترپلو تعطیل باشد به تمام بدنه‌ این رشته آسیب می‌زند. رشته واترپلو نیاز به آب دارد و اگر یک ورزشکار ۲ ماه در آب تمرین نداشته باشد به شدت از فضای قهرمانی دور می‌شود.

او گفت: من شخص خاصی را نقد نمی‌کنم، اما می‌دانم تعطیلی واترپلو به تمام رده‌های سنی این رشته آسیب می زند. فدراسیون شنای صربستان برای غلبه با کرونا با تمام باشگاه‌های خود جلسه برگزار کرد. اگر قرار بود واترپلو تعطیل شود این ورزش در صربستان نابود می‌شد. صربستان با تدابیر خاص لیگ واترپلو را برگزار می‌کند.  

چیریچ  درباره تعطیلی تمرینات تیم ملی واترپلو عنوان کرد: قبل از اینکه ایران را ترک کنم تمرینات خوبی را  برای انتخابی المپیک توکیو  پشت سر گذاشتیم. زمانی که با بازیکنان تیم ملی صحبت می‌کردم قرار بود به خاطر کرونا حدود ۲ ماه از ایران دور باشم، اما اکنون ۹ ما است که در ایران حضور ندارم. به بازیکنانم گفته ام که باید تمرکز خود را حفظ کنند. در طول این مدت بازیکنان انفرادی تمرین کرده اند. روی تمرین تک تک بازیکنانم از راه دور نظارت دارم.

هر لحظه آماده حضور در ایران هستم

سرمربی تیم ملی واترپلو درباره حضور خود در ایران بیان کرد: من بی صبرانه منتظر هستم تا تمرینات در ایران مجددا آغاز شود، اما متاسفانه هنوز شرایطی برای برگزاری تمرین فراهم نشده است. هر زمان که فدراسیون زمان برگزاری اردو‌های تیم ملی را مشخص کند به ایران بر می‌گردم. هر لحظه آماده حضور در ایران هستم.

او در ادامه گفت: کرونا باعث شد تجربه جدیدی برای ما ورزشکاران حاصل شود. در تمام این مدت ارتباطم را با بازیکنان و رضوانی رئیس فدراسیون شنا حفظ کرده ام. تمرینات تیم‌های اروپایی برقرار بود و من هم به دنبال این بودم تا تمرینات تیم ملی  ایران هم برگزار شود. من در طول این مدت اخبار ورزش ایران را از طریق سایت فدراسیون دنبال می‌کردم. ورزشکاران به خاطر اینکه زمان زیادی از ورزش دور بودن باید تمرینات سبک تری انجام بدهند.

بهترین‌ها در ترکیب تیم ملی حضور پیدا می‌کنند

او درباره ناامید شدن بازیکنان تیم ملی گفت: شاگردانم باید قوی باشند و ناامید نشوند. شرایط سختی حاکم است چرا که کاری از دست ما بر نمی‌آید. همه کشور‌ها درباره المپیک صحبت می‌کنند، اما ما از فردای خودمان خبری نداریم.

سرمربی تیم ملی واترپلو درباره ترکیب تیم ملی اظهار کرد: حضور ورزشکار در ترکیب تیم ملی بستگی به شرایط آمادگی او دارد. من باید بهترین‌ها را برای مسابقات انتخاب کنم. هر بازیکنی که در بهترین سطح قرار داشته باشد در تیم ملی هم حضور خواهد داشت.

او درباره تعهدات مالی فدراسیون بیان کرد: فدراسیون ایران به تعهدات مالی خود در این مدت عمل کرده است و من نه تنها از مسئولان ورزش بلکه از مردم ایران تشکر می‌کنم. قلب من برای تک تک ایرانی‌ها می‌تپد و امیدوارم به زودی در ایران حاضر شوم.

چیریچ درباره ساخت واکسن کرونا در اروپا عنوان کرد: صربستان تجربه خوبی در زمینه واکسن ندارد و به این موضوع خوش بین نیستم. اگر کشور ایران واکسنی تولید کند ما پذیرا‌ی آن هستیم. ما ورزشکار هستیم و باید مراقب باشیم که چه واکسنی به ما زده می‌شود.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار