نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس:

اقتصاد مردم دشت آزادگان و هویزه متکی به کشاورزی است

ساعدی با اشاره به تکیه اقتصاد مردم دشت آزادگان و هویزه به کشاورزی است، گفت: رفع مشکلات کشاورزان الزامی است.

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان جهادی حوزه‌های انتخابیه گفت: فعالیت‌های اقتصادی مردم این شهرستان ها وابسته و متکی به بخش کشاورزی است.

او با بیان اینکه بخش کشاورزی، ارتباط مستقیمی با درآمد، معیشت مردم و مسائل اجتماعی و... دشت آزادگان و هویزه دارد، افزود: مسئولان مربوطه باتوجه به وضعیت اقتصادی و قطبی بودن شهرستان‌های مذکور در حوزه کشاورزی بر تعامل با یکدیگر در جهت رفع مشکلات کشاورزان گام بردارند.

ساعدی بر جلوگیری منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست از بایر شدن اراضی کشاورزی با ایجاد نشاط، تسهیل امور کشت و تعامل خوب با کشاورزان به ویژه روستائیان مرز نشین تاکید کرد و اظهار داشت: مشکلات ناشی از سیل اخیر از جمله لایروبی انهار، زهکش‌ها و تسطیح اراضی بویژه در روستا‌های مسیر الله اکبر باید رفع شوند، ضمن اینکه تخلیه ماندآب‌های موجود در اراضی کشاورزی مناطق سیل زده به ویژه شهر رفیع ضروری است تا امکان کشت دوباره برای کشاورزان که درآمد آن‌ها به کشاورزی بستگی دارد، فراهم شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اقدام سریع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نسبت به تمدید قرار داد‌های کشت و مرتع داری و به منظور بهره مندی روستائیان از زمین‌های کشاورزی و رفع محرومیت از آن‌ها تصریح کرد: توجه ویژه و رفع معضلات کشاورزان، دامداران و روستائیان به ویژه نقاط مرزی امری مهم است و اجرای قانون باید با در نظر گرفتن نیاز‌های مردم، وضعیت اقتصادی و در جهت رفع گرفتاری مردم و روستائیان باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.