آمار پیوند اعضا در پیک سوم کرونا افزایش یافته است

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای مهرماه تا کنون با وجود افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا خوشبختانه ۱۵ اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ثبت رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در شش ماه نخست امسال، ۱۱ اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ثبت رسیده است، گفت: خوشبختانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تعداد آمار اهدای عضو در ۷۵ روز بیشتر از شش ماه ابتدایی سال بوده است.
او با بیان اینکه باتوجه به دستورالعمل جدید ستاد کرونا مبنی بر بستری شدن بیماران هر بیمارستان در همان مرکز درمانی، بیمارستان منتصریه نیز از این قاعده خارج نبوده و ۶ تخت را در اختیار بیماران کرونایی قرار داده است، افزود: بیماران پیوندی مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان منتصریه مراجعه می‌کنند و براساس شرایط حال بیمار دستورالعمل خاص درمانی دریافت می‌کنند.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دارو‌های بیماران پیوندی به شهرستان محل سکونت آن‌ها ارسال می‌شود و می‌توانند از داروخانه شهر خود، داروی مورد نیاز را دریافت کنند، ادامه داد: در گذشته بیماران شهرستانی نیز باید به مشهد می‌آمدند تا داروی خود را دریافت کنند، اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال حاضر هر بیمار می‌تواند در محل سکونت خود دارو را دریافت کند.

خالقی بیان کرد: جداسازی بیماران پیوندی کرونایی از سایرین و تحویل دارو در محل سکونت موجب شده تا بیماران پیوندی در معرض خطر کمتری قرار بگیرند.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار