در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ایجاد زاویه جدید به موضوع جنگ دغدغه اصلی من بود

یلدا منتظری، کارگردان نمایش «به صرف چای و گلوله» درباره جزئیات این نمایش و تجربه حضور در جشنواره تئاتر مقاومت گفت.

یلدا منتظری، کارگردان نمایش «به صرف چای و گلوله» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ایده و موضوع این نمایش گفت: داستان «به صرف چای و گلوله» درباره سربازی ایرانی است که سال‌ها بعد از جنگ،  روانپزشکی عراقی را که زمانی رو در روی او می‌جنگیده در مطبی در آلمان ملاقات می‌کند. سرنوشت یکبار دیگر آن‌ها را رو به روی هم قرار می‌دهد.

 وی درباره اجرای صحنه‌ای نمایش «به صرف چای و گلوله» بیان کرد: روایت زمانی که با زبان بدن، فرم و فضاسازی ترکیب می‌شود، تاثیر بیشتری روی مخاطب می‌گذارد. «به صرف چای و گلوله» با رویکردی نشانه شناسانه و روانشناختی به بررسی جنگ و تاثیرات آن بر زندگی انسان‌ها می‌پردازد.

منتظری درباره فرم اجرای نمایش «به صرف چای و گلوله» اظهار کرد: اجرای این نمایش با رویکرد نشانه شناسانه و با در نظر گرفتن فرم و المان‌ها روی صحنه طراحی شده است.

کارگردان نمایش «به صرف چای و گلوله» درباره هدف اجرای این نمایش گفت: موضوع جنگ یکی از دغدغه‌های مهم روزگار ماست. اینکه چگونه به آن پرداخته شود، دغدغه اصلی این اثر بوده است. نمایش «به صرف چای و گلوله» اولین کار من در تهران و دهمین کارم در بخش بزرگسال بوده است، تخصص اصلی من در تئاتر، بخش کودک و نمایش عروسکی است.

منتظری درباره تجربه جشنواره تئاتر مقاومت که امسال با دوربین ضبط شد، گفت: قبلا هم تجربه استفاده از فیلم تئاتر را داشته ام. خیلی‌ها معتقدند اینکه مخاطب فقط فیلم یک نمایش را از زاویه دوربین به صورت محدود مشاهده می‌کند، با ذات نمایش صحنه‌ای که همیشه پذیرای حضور مخاطبان به صورت حقیقی بوده مغایرت دارد، اما از نظر من تئاتر همچون سایر هنر‌ها می‌تواند با حفظ شاکله خود با دنیای تکنولوژی همراه شود. گاهی لازم است برای حفظ تئاتر، قواعد را زیر پا گذاشت و با اتفاقات روز همراه شد.

وی از اینکه مسئولان تئاتر مقاومت مبلغی را به عنوان کمک هزینه تمرین پرداخت کردند، ابراز رضایت کرد و گفت: تا امروز دو میلیون تومان به عنوان کمک هزینه به گروه‌ها پرداخت شده است؛ امیدوارم کمک هزینه‌های بعدی با همین روند و بصورت کامل پرداخت شود.

پخش آنلاین نمایش «به صرف چای و گلوله» به نویسندگی و کارگردانی یلدا منتظری پنج شنبه ۲۷ آذر ماه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ به صورت آنلاین انجام می‌شود. گفتنی است نمایش «به صرف چای و گلوله» در بخش صحنه‌ای هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت شرکت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار