موج زمستانه کرونا در کمین محافل یلدایی

امسال کرونا در کمین محافل یلدایی است اما با برگزاری این مراسم به صورت مجازی می توان به قطع زنجیره کرونا کمک کرد.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با نزدیک شدن به شب باستانی یلدا، خطر نزدیک شدن به موج چهارم کرونا کشور و استان را تهدید می‌کند.

او افزود: از مردم می‌خواهیم همان گونه که در سیزده بدر پای بند محدودیت‌ها بودند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند ، شب یلدا نیز از شرکت در محافل دوستانه و فامیلی بپرهیزند تا شاهد اوج گرفتن دوباره آمار ابتلا نباشیم.

دهقانی با اشاره به اینکه ۹ شهرستان استان در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند، بیان کرد: محدودیت‌ها همچنان ادامه دارد و رنگبندی‌های جدید در روز چهارشنبه اعلام خواهد شد، اما حدس ما این است که آمار‌ها نسبت به این هفته کاهش خواهند داشت و تعداد شهر‌های زرد ما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گریزی به سفر مقام عالی وزارت بهداشت به استان داشت و اظهار کرد: وضعیت کرونا و نحوه اجرای طرح شهید سلیمانی در استان مورد بررسی دکتر نمکی قرار گرفت.

او عنوان کرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی توانسته ایم دستورالعمل‌های بهداشتی را در سطح خانه‌ها و محلات پیاده سازی و چرخه انتقال ویروس را در همان مراحل اولیه در هم بشکنیم.

دهقانی ادامه داد: در تمامی شهرستان‌ها افتتاح پروژه داشتیم که این پروژه‌ها شامل افتتاح پایگاه بهداشتی، اورژانس ۱۱۵ در شهرستان‌ها، سالن آنفی تئاتر در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و اففتاح رسمی دانشکده دارو سازی بود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار