یلدای کرونایی منتظر یک غفلت

کرونا خود را به یلدا، این کهن رسم ایرانیان نزدیک کرده و منتظر یک غفلت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یلدایی که با به جا آوردن صله رحم و به دور از تکنولوژی برگزار می‌شد امسال با شرایطی کاملا متفاوت و در تضاد سال های گذشته توصیه می‌شود.

یکی از شهروندان می‌گوید: در سال‌های گذشته از کنار گذاشتن گوشی در مهمانی‌های یلدا صحبت می‌شد و اینکه گوشی‌های موبایل را در سبدی گذاشته و بدور از تکنولوژی این شب را کنار هم باشیم.

او افزود: اما امسال از دیدار‌های مجازی سخن گفته می‌شود.

یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: مراسم این شب باید به گونه‌ای برگزار شود که پشیمانی و افسوس به بار نیاورد.

در سطح شهر مردم می‌گویند: امسال این شب را از راه دور تبریک خواهند گفت و در خانه خواهند ماند.


بیشتر بخوانید

 


دهقانی فیروز آبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به فوت ۶۵۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی، گفت: متأسفانه بیشترین فوتی‌های ناشی از کرونا در آبان ماه رخ داده است.

او با بیان اینکه ۶۵ درصد موارد انتقال ویروس خانوادگی بوده است، افزود: از شهروندان خواستاریم همچون گذشته مسئولان را در عرصه مقابله با کرونا یاری دهند.

حال با مصادف شدن شب یلدا با روز پرستار پرهیز از دورهمی‌های شبانه بهترین هدیه به کادر درمان خواهد بود، و چه زیباست که بزرگترین شب سال به بلندای مهربانی و البته تضمین سلامتی و در کنار هم بودن برای روز‌های پس از این باشد.

مردم می‌گویند: خرج و مخارج شب یلدا را امسال به نیازمندان و خیریه‌ها کمک می کنیم تا نیازمندان هم این شب را با خوشحالی سر کنند.

حواسمان باشد شادی و دورهمی شب یلدا تبدیل به غم و جدایی نشود.

کرونا در کمین بزرگترین شب سال نشسته تا قربانی بگیرد و داغ بر دلمان بگذارد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار