در بسته حوادث امروز بخوانید؛

کشف ۵۵ میلیارد ریال اموال مسروقه در اصفهان / دستگیری ۱۹ متهم تحت تعقیب قضائی در گلپایگان

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۴ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ۲۴ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۵۵ میلیارد ریال اموال مسروقه در اصفهان

سرهنگ محمدرضا هاشمی فر جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی وقوع سرقت‌هایی در زمینه خودرو، قاپ زنی موبایل، سرقت از کهنسالان و کلاهبرداری با شیوه بدل اندازی ساعت و شکایت مال باختگان به پلیس، موضوع به صورت ویژه در قرارگاه مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی استان اصفهان مطرح و عملیاتی ضربتی با عنوان "نصر ۹۳" برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این سرقت و احقاق حق هرچه سریع‌تر مال باختگان طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شد.

او افزود: در این خصوص اقدامات علمی و اطلاعاتی وسیعی انجام گرفت و سرانجام با اقدامات هوشمندانه و تلاش شبانه روزی کارآگاهان سخت کوش و پرتلاش پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اعضای ۷ باند سرقت شناسایی و طی اقدامی ضربتی در مخفیگاه هایشان دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۲۴ سارق در این عملیات خبر داد و گفت: ارزش اموال مسروقه به دست آمده از مخفیگاه متهمان برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: این باند‌های سرقت شامل ۲ باند سرقت خودرو، ۳ باند موبایل قاپ، یک باند سرقت از کهنسالان و یک باند کلاهبرداری است که اعضای همه این باند‌ها نیز دارای سوابق متعدد کیفری هستند.

سرهنگ هاشمی فر گفت: اعضای باند سارقان به ۱۵۳ فقره سرقت و اعضای باند کلاهبرداری نیز به ۲۰ فقره کلاهبرداری اعتراف کردند که پس از شناسایی مال باختگان و تنظیم شکایت از سوی آن‌ها برای انجام اقدامات قانونی در خصوص تحمل مجازات خود به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه وظیفه پلیس حفاظت از مال، جان و ناموس مردم است و هرگونه تعرض به حقوق شهروندان را بر نمی‌تابد نسبت به برخورد سخت و قاطعانه با سارقان و ناامن کنندگان جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: مجرمان باید بدانند که فاصله ارتکاب جرم تا دستگیری آن‌ها بسیار اندک است و در کمترین زمان ممکن سایه سنگین پلیس را بر سر خود خواهند دید.
 

دستگیری ۱۹ متهم تحت تعقیب قضائی در گلپایگان

سرهنگ"علی سبحانی فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: طرح دستگیری متهمان تحت تعقیب قضائی توسط ماموران انتظامی شهرستان "گلپایگان" اجرایی شد.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان و یگان امداد با انجام اقدامات اطلاعاتی و اجرای طرح‌های ضربتی در سطح حوزه استحفاظی موفق شدند ۱۹ نفر متهم تحت تعقیب را شناسایی و آن‌ها را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: اتهام افراد دستگیر شده حمل و نگهداری موادمخدر، ایجاد مزاحمت، اخلال در نظم عمومی، ضرب و جرح، اتهامات مالی و عدم پرداخت دیه می‌باشد.

فرمانده انتظامی گلپایگان در پایان اظهار داشت: مشارکت شهروندان نقش مهمی در پیشگیری از جرائم مختلف به ویژه سرقت دارد و درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک می‌توانند مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

کشف ۱۶۰ کیلو مواد افیونی در کاشان

سرهنگ "حسین بساطی با اعلام این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان، در راستای تشدید برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر با اشرافیت و هوشمندی بالای خود حین کنترل و رصد خودرو‌های عبوری در محور ورودی به شهر کاشان به ۲ دستگاه خودروی سواری پراید و یک دستگاه خودروی سواری پژو که به طور همزمان در حال عبور از این محور بودند مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودرو‌های مذکور طی هماهنگی با مقام قضائی از آن‌ها بازرسی کردند که در نتیجه این عملیات ۱۶۰ کیلو مواد افیونی شامل ۱۷ کیلو حشیش و ۱۴۳ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودرو‌ها جاسازی شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری ۳ سوداگر مرگ در این عملیات و تحویل آن‌ها به مرجع قضائی خبر داد و گفت: متهمان این مقدار مواد را از مرز‌های شرقی کشور تهیه کرده و قصد انتقال آن‌ها به کاشان و تهران را داشتند که با هوشیاری و اقدام به موقع ماموران در انجام نقشه خود ناکام شدند.
 

کشف ۲۵ تن شکر احتکار شده در اصفهان

سرهنگ "حمیدرضا اکبری اظهار داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر تخلیه محموله قاچاق در یک انبار، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۹ این فرماندهی قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از این انبار یک دستگاه کامیون که در حال تخلیه بار شکر بود و هیچ مجوزی مبنی بر تخلیه بار در اصفهان نداشت، کشف که با حضور نماینده تعزیرات و سازمان "صمت" احتکار محموله تایید شد.
کشف ۵۵ میلیارد ریال اموال مسروقه در اصفهان / دستگیری ۱۹ متهم تحت تعقیب قضائی در گلپایگان


فرمانده انتظامی شهرستان با اشاره به کشف ۲۵ تن شکر و دستگیری ۳ متهم این پرونده اظهار داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهمان این پرونده بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ اکبری در پایان خاطرنشان کرد: پلیس به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد تا به اقتصاد کشور خدشه‌ای وارد شود و از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت اطلاع از وجود اینگونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.