ابتلای خانوادگی کرونا در خراسان جنوبی، بالاتر از میانگین کشوری

بر اساس آخرین تحلیل آماری، میزان ابتلا به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی خراسان جنوبی به حدود ۶۹ درصد رسیده که از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نبی زاده مدیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا امروز در نشست این کمیته گفت: میانگین کشوری ابتلا به کرونا در تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی ۵۱ درصد است که این میزان در خراسان جنوبی به ۶۹ درصد رسیده است.

او افزود: دید و بازدید‌های شبانه خانوادگی، همچنان یکی از مهمترین عوامل انتقال ویروس کرونا است که می‌تواند خطر افزایش این بیماری را افزایش دهد.

یلدای امسال را مجازی برگزار کنیم

نبی زاده مدیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به نزدیک شدن به شب یلدا گفت: با نزدیک شدن به شب یلدا، نگرانی عمیق درباره شدت یافتن دورهمی‌ها و بالا رفتن موارد ابتلا و فوتی های ناشی از کرونا افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر برگزاری یلدای مجازی گفت: امسال با توجه به همه گیری کرونا، یلدا می‌تواند بزرگترین تهدید سلامت مردم باشد، اگر مردم شب نشینی و دورهمی‌های خانوادگی را بر ماندن در خانه ترجیح دهند.

نبی زاده از مردم خواست امسال از برگزاری مراسم شب یلدا خودداری کنند و برای حفظ سلامتی خود و دیگران در خانه بمانند.

اعمال محدودیت‌های یلدایی از ساعت ۱۸

نبی زاده مدیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: به منظور جلوگیری از همه گیری کرونا، فعالیت اصناف در روز‌های ۲۹ و ۳۰ آذرماه از ساعت ۱۸ ممنوع است و و ممنوعیت تردد هم در شب یلدا از ساعت ۱۸ در سراسر استان اعمال می‌شود.

او افزود: از مردم می‌خواهیم همچون نوروز امسال و روز برات که دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا را رعایت کردند، در شب یلدا هم با نرفتن به دورهمی ها، زحمات چند هفته‌ای کاهش همه گیری کرونا را به یک باره هدر ندهند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار