جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام:

مسائل مختلفی در بروز یک پدیده اجتماعی دخالت دارند

سرهنگ شهاب عزیزاده گفت: علاوه برمسائل اجتماعی، بخش قابل توجهی از سرقت‌ها به دلیل عدم توجه آحاد جامعه به هشدار‌های پلیس و موارد حفاظتی اتفاق می‌افتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ شهاب عزیزاده جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام در نشست تخصصی، بررسی علل وعوامل سرقت، گفت: عمده مشکلات که برای شهروندان در بحث اجتماعی رخ می‌دهد ناشی از عدم آگاهی نسبت به مسائل اجتماعی جامعه است.

او اعلام کرد: با برنامه ریزی دقیق و احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرائم می‌توان ضریب امنیتی جامعه را بالا برد و فضا را برای مجرمان و علی الخصوص سارقان ناامن کرد.

جانشین انتظامی استان، با بیان اینکه پیشگیری وضعی، نقش موثری درکاهش سرقت دارد، بیان کرد: اغناء سازی و آگاهی بخشی مستمر شهروندان در حوزه اجتماعی، توجه به توصیه‌های پلیس و رعایت موارد ایمنی و حفاظتی از اموال و اماکن، موجب می‌شود که بسیاری از هزینه‌های غیرضروری به شهروندان و جامعه تحمیل نشود.

او اظهار کرد: مسائل مختلفی در بروز یک پدیده اجتماعی دخالت دارند و برای کاهش و جلوگیری از جرم سرقت نیز همه دستگاه‌ها و آحاد مردم باید همراه و همگام با پلیس احساس مسئولیت داشته باشند.

جانشین انتظامی استان ایلام در ادامه اضافه کرد: امروز پلیس با تلاش مضاعف و حضور فیزیکی به صورت محسوس و نامحسوس، افزایش گشت ها، ایستگاه‌های پلیس، تجهیز پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها و سیستم‌های مانیتورینگ و با همکاری خوب مردم از وقوع جرائم خرد وآسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری کرده است.

سرهنگ عزیزاده در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش ۱۴ درصدی کشف سرقت در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: مهمترین اولویت برنامه‌های پلیس اقدامات پیشگیرانه انتظامی بر مبنای همکاری و تعامل با مردم بوده و در حوزه کشف سرقت نیز کارنامه درخشانی داشته و این مهم با تلاش شبانه روزی وتوان تخصصی همکارانم در یگان‌های انتظامی استان صورت گرفته است.

جانشین انتظامی استان ایلام شناخت جغرافیای جرم را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: در راستای نتیجه گیری سریع می‌توان از طرح ریزی کوتاه مدت استفاده کرد که در آن با شناخت محل وقوع جرم، ساعت وقوع جرم و بررسی دقیق صحنه جرم در بازه زمانی کوتاه به موفقیت رسید.

این مقام انتظامی در خاتمه با قدردانی از همکاری سایر دستگاه‌های و مشارکت مردم با پلیس، عنوان کرد: همدلی و مشارکت خوب دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی تاثیر بسزایی در کاهش سرقت وجرایم داشته است و همچنان از شهروندان عزیز تقاضامندیم برای حفظ اموال خود به توصیه‌های پلیس توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.