قبادی دانا خبرداد؛

پرداخت هزینه تشویقی به دانشجویان دارای معلولیت

رئیس سازمان بهزیستی گفت: از سال گذشته علاوه بر دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی نیز از هزینه تشویقی بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین تقدیر از پذیرفتگان برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری ٩٩ اظهار کرد: باید دست بوس پدران و مادران پذیرفتگان برتر کنکور سراسری باشیم چرا که تلاش کردند چنین نخبه‌هایی پرورش داده شوند.

او با بیان اینکه امروز از بیش از ۵۰نفر نخبه‌ی برتر دانشگاه‌های کشور تقدیر خواهد شد، ادامه‌داد:این افراد بر تمامی مشکلات غلبه کردند و دچار نارسایی نا امیدی نشدند.

قبادی دانا گفت: با وجود این نخبگان وظیفه ما چند برابر خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه با حضور این افراد در دانشگاه‌های برتر کشور شرایط و مناسب سازی‌های خوبی باید صورت گیرد، افزود: نبود وسایل آموزشی لازم و استفاده از شبکه‌هایی مانند شاد از دغدغه‌های اصلی این افراد است.

او با بیان اینکه برابر دیدن افراد دارای معلولیت و دیگران باید در جامعه رواج یابد، ادامه داد: من همین جا و در مکاتبات درخواست خودم را به دانشگاه‌های کشور ابلاغ می‌کنم که برای این نخبگان شرایط آموزشی لازم برای ادامه تحصیل فراهم شود.

قبادی دانا تصریح کرد: کمک به انتقال دانشجویان به شهر محل سکونت و تامین کمک هزینه تحصیلی به پذیرفته شدگان دانشگاه‌های غیر دولتی از مهمترین درخواست این افراد است.

او با بیان اینکه ١٠ هزار فرد دارای معلولیت در دانشگاه‌های کشور در حال تحصیل هستند، گفت: کل هزینه تحصیل دانشجویان دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید دانشگاه‌های غیردولتی از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه از سال گذشته علاوه بر دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی نیز از هزینه تشویقی بهره مند شدند، بیان کرد: این مبلغ بین ۴٠٠هزار تومان تا ٢ میلیون تومان متغیر است و هر ترم در کارت بانکی این افراد شارژ می‌شود.

او بابیان اینکه به دانش آموزان نخبه‌ای که رتبه‌های زیر هزار کسب کرده باشند یک عدد لپ تاب یا ١٠ میلیون تومان کمک بلاعوض برای خرید آن اهدا خواهد شد، ادامه داد: ١۵٨ هزار فرد دارای معلولیت در مدارس کشور تحصیل می‌کنند که ٨٠هزار نفر در مدارس استثنایی و ٧٠هزار نفر در سایر مدارس مشغول تحصیل اند.

قبادی دانا با بیان اینکه افراد دارای معلولیت به عنوان بزرگترین اقلیت کشور محسوب می‌شوند، بیان کرد: حقوق این افراد باید در جامعه و خانواده اجرا شود و آن‌ها یک زندگی مستقلی داشته باشند.

او ادامه داد:١٧ نفر از ۵٠ دانشجوی برتر دارای معلولیت در استان تهران هستند که این امر تکلیف ما را سنگین‌تر می‌کند تا عدالت آموزشی را بتوانیم در جامعه ایجاد کنیم تا برای همه شرایط یکسان باشد.

بیشتر بخوانید

تحصیل ۱۲ هزار دانشجوی معلول در دانشگاه‌های غیردولتی/ موظف به پرداخت شهریه کامل هستیم

کتب درسی برای دانش آموزان و دانشجویان معلول مناسب سازی می‌شوند

سهم 60 درصدی بهزیستی در پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان معلول

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
به خدا با قول و قرار کتبی سازمان بهزیستی در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل شدم فقط تخفیف های خود دانشگاه در شهریه بنده لحاظ شد بهزیستی جز حرف زدن کاری انجام نداد سرآخر با قرض و هزار بدبختی خودم مجبور شدم هزینه شهریه را تسویه کنم و مدرکم را بگیرم.
آخرین اخبار