شاهرودی مطرح کرد؛

ایران رتبه نهم دنیا در درمان ناباروری مردان

رئيس پژوهشگاه رويان کشور گفت: کشور ما از لحاظ فعالیت در عرصه درمان ناباروری مردان در رتبه نهم دنیا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  عبدالحسين شاهرودی رئيس پژوهشگاه رويان  با اشاره به موفقیت های کشور در زمینه درمان ناباروری اظهار کرد: مراکز تحقیقاتی بین المللی با رصد فعالیت دو دهه کشورهای مختلف در زمینه درمان ناباروری مردان ، کشورهای فعال در این حوزه را رتبه بندی کرده اند که پژوهشگاه رویان جز ده مرکز اول دنیا در این زمینه است.

او ادامه داد: کشور ما از لحاظ فعالیت در عرصه درمان ناباروری مردان در رتبه نهم دنیا قرار دارد و  ۶ مرکز از امریکا و دو مرکز از اروپا و امریکای جنوبی بالاتر از ما در این رده بندی قرار گرفته اند.

شاهرودی ادامه داد: مجموعه رویان علاوه بر انجام خدمات تخصصی و درمانی به کارهای پژوهش نیز ورود کرده است و خوشبختانه کشورمان در زمینه انتشار مقاله در حوزه سلول های بنیادی در رتبه دهم دنیا قرار گرفته است.

او افزود: در حال حاضر کشور ما در خاورمیانه رتبه اول را در زمینه سلول های بنیادی اخذ کرده است و کشور های دیگری به این عرصه ورود کرده اند، اما به ایران  نرسیده اند.

شاهرودی گفت: در حال حاضر ۹ شرکت دانش بنیان در زمینه های بیوتکنولوژی  و سلول های بنیادی فعالیت های علمی و پژوهشی می کنند و امروزه در زمینه تولید داروهای دامی و دام های با کیفیت به موفقیت های یزرگی دست پیدا کرده اند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار