پیشتازی خراسان رضوی در کم و کیف برگزاری جشنواره ابوذر

دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی گفت: جشنواره ابوذر اتفاقات بزرگی را رقم زده و چندین سال است که خراسان رضوی از حیث عملکردی رتبه اول را در برگزاری جشنواره دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس محمدیان دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی در نشست خبری پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی که در ساختمان صدا و سیمای این استان برگزار شد، گفت: امروز به این باور رسیده‌ایم که جشنواره ابوذر خیلی از خلأ‌های جشنواره‌هایی که چند سال برگزار نشده‌اند را پرکرده و اتفاقات بزرگی را رقم زده و چندین سال است که این افتخار نصیب خراسان می‌شود تا از حیث عملکردی رتبه اول را کسب کند.

او افزود: از اهداف این جشنواره می‌توان به کمک به توسعه فضای رسانه خراسان رضوی، تقویت جایگاه مطبوعات و رسانه‌ها، ایجاد فضای رقابتی مؤثر و سازنده با هدف تعالی محتوای تولیده شده در رسانه‌ها، تقویت و معرفی تولیدات فاخر رسانه‌ای به‌منظور تبیین و توسعه مواضع گفتمان انقلاب در مواجهه با جنگ نرم، حمایت از تولیدات انقلابی در عرصه مطبوعات و رسانه، توسعه گفتمان انقلابی، بسترسازی برای تولید محتوا، شناسایی ظرفیت‌های نهفته در خراسان رضوی و زمینه‌سازی برای ظهور استعداد‌های نو در رسانه این استان یاد کرد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی ادامه داد: از جمله وظایف شورای سیاست گذاری جشنواره رسانه ای ابوذر می‌توان به تدوین سیاست‌های کلی جشنواره براساس اسناد بالادستی و قوانین مصوب، تدوین و تصویب ساختار پیشنهادی جشنواره، تعیین وظایف کمیته‌های تخصصی ستاد اجرایی، تصویب برنامه‌های پیشنهادی ستاد اجرایی، تصویب و تدوین هزینه‌ها، تعیین امور قابل واگذاری به ادارات دولتی و نظارت بر حسن اجرا در طول برگزاری جشنواره اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

محمدیان بیان کرد: در ۶ کمیته تخصصی برنامه‌ریزی انجام شده است که شامل کمیته‌های پشتیبانی و مالی، تبلیغات، روابط عمومی و مستندسازی، برگزاری اختتامیه، ارزشیابی و نظرسنجی و امور شهرستان‌ها همچنین کمیته تشریفات برای دعوت از مهمان کشوری اختتامیه، می باشد.

او تصریح کرد: آثار تولیدی شرکت‌کننده‌ها باید با محور‌های تعیین شده انطباق داشته باشد و نیاز نیست آثار ارسال شده لزوما در رسانه ها منتشر شده باشد همچنین اگر اثری در نشریه‌ای چاپ شده باشد باید به صورت صفحه کامل نشریه ارائه و ارسال شود.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی تاکید کرد: تمام آثار از لحاظ مالکیت معنوی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در رسانه‌های مجازی آثاری که به این نام منتشر شود، ذکر مطلب ضروری است، همچنین در حوزه عکس، عکس‌ها باید اورجینال و بدون هیچ دستکاری و یا اضافه کردن فیلتر یا افکت باشد و از این حیث هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

محمدیان اظهار کرد: آثار ارسالی می توانند در قالب خبر، مصاحبه، گزارش، یادداشت، عکس و گزارش تصویری، گزارش تلویزیونی، گزارش رادیویی، پادکست و آثار رادیویی، مستند، کاریکاتور، موشن‌گرافیک، انیمیشن و آثار نمایشی باشند.
 
او افزود: محور‌های ارسال آثار شامل جهش تولید، فرهنگ رضوی و زیارت، حقوق شهروندی، بصیرت و دشمن‌شناسی، جمعیت، آسیب‌های اجتماعی، گام دوم انقلاب، کمک مؤمنانه و مواسات و همدلی، مدافعان سلامت و مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.
 
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی ادامه داد: آثار ارسالی به جشنواره باید از ۳۰ بهمن ماه ۹۸ تا ۳۰ بهمن ۹۹ منتشر شده باشد به جز آثار مرتبط با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که این آثار از اول دی ماه ۹۸ تا مهلت اعلام شده مهلت دارند.

محمدیان بیان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در شبکه اجتماعی سروش، تلگرام و نیز به ایمیل ما ارسال کنند.
 
او تصریح کرد: در سایت و کانال یک فرم به‌عنوان شناسنامه اثر قرار داده‌ایم که اگر این شناسنامه به اثر پیوست نشود، اثر داوری نمی‌شود.
 
دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی تاکید کرد: اختتامیه این جشنواره ۲۱ اسفندماه شب مبعث حضرت رسول (ص) در برگزار می‌شود و در بخش ویژه از اسوه‌های شهادت و ایثار و چهره‌های فرهیخته رسانه استان تقدیر خواهد شد، همچنین مراسم تقدیر از پیشکسوتان و خانواده شهدای مدافع سلامت استان را داریم.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار