اجرای رزمایش واکنش در شرایط اضطراری در انبار نفت مرکزی ارومیه

مانور ایمنی و اطفای حریق با هدف ایجاد آمادگی برای واکنش در شرایط اضطراری با حضور همه واحد‌های عملیاتی، خدمات مهندسی و ایمنی و آتش نشانی امروز در انبار نفت مرکزی ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، احمد مجرد مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه در گفتگو با گفت: رزمایش واکنش در شرایط اضطراری در محل انبار نفت مرکزی ارومیه با هدف شناسایی نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت در محوطه مخازن انبار نفت ارومیه اجرا شد

مجرد افزود: این مانور با هدف ارزیابی و شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود، بالا بردن ضریب ایمنی کارکنان در مقابله با شرایط اضطراری، افزایش همکاری و تعامل با واحد‌های درون سازمانی و بررسی ضریب کارکرد تجهیزات ایمنی و آتش نشانی برگزار شد.

او ادامه داد: انبار نفت مرکزی ارومیه به عنوان یکی از انبار‌های مهم نفت استراتژیک کشور به شمار می‌رود و سوخت رسانی در استان وابستگی زیادی به این انبار دارد.

مجرد بیان کرد: انبار نفت مرکزی ارومیه از اهمیت ویژه‌ای در سوخت‌رسانی به صنایع و جایگاه‌های سوخت شهر ارومیه برخوردار است به‌طوری که بسیاری از جایگاه‌های عرضه سوخت در ارومیه و شهر‌های شمال استان و بسیاری از صنایع بزرگ از این انبار نفت تغذیه می‌شوند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه تصریح کرد: مانور در قسمت‌های مختلف تاسیسات و عملیات و با وقوع حریق فرضی در مخزن شماره ۹ انبار نفت در اثر سرریز فرآورده به هنگام دریافت سوخت از خط لوله نفت شروع و با واکنش در شرایط اضطرار کارکنان عملیات و به کارگیری تجهیزات و ادوات ایمنی و آتش نشانی انبار نفت با موفقیت مهار و خاموش شد.

این مانور ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۹ در آستانه فصل زمستان برای اولین بار بدون حضور سازمان‌های امدادی به جهت شیوع گسترده و بحرانی ویروس کوئید ۱۹ برگزار و در آن ۲ موضوع ایمنی و تامین سوخت‌رسانی در شرایط بحرانی مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.