مدیرکل گمرک بوشهر خبر داد؛

تسریع ترخیص کالا در گمرکات بوشهر/ خدمات لازم به بازرگانان ارائه می شود

قره‌بیگی از تسریع ترخیص کالا در گمرکات استان بوشهر خبر داد و گفت: بازرگانان می توانند از خدمات لازم بهره مند شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز قره‌بیگی مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه ترخیص کالا در گمرکات استان بوشهر تسریع یافته است، اظهار داشت: در نقاط ساحلی استان بوشهر گمرک مستقر است و خدمات لازم به بازرگانان در صادرات و واردات کالا ارائه می‌دهد.

او به محموله‌های صادراتی و وارداتی در ۸ ماه امسال پرداخت و بیان کرد: در این مدت حدود ۱۷ میلیون تن کالا از طریق گمرکات استان بوشهر صادر و وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر ارزش کالا‌های صادراتی و وارداتی در ۸ ماه امسال در گمرکات استان بوشهر را ۴.۴ میلیارد دلار دانست و گفت: از این میزان کالا‌های صادراتی و وارداتی، ۱۶ میلیون و ۶۲۰ تن آن کالا‌های صادراتی است.

قره‌بیگی ارزش کالا‌های صادراتی در ۸ ماه امسال را ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار دانست و تصریح کرد: عمده کالا‌های صادراتی محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، آبزیان، سبزیجات و صیفی‌جات است.

او، به واردات کالا پرداخت و افزود: در این مدت ۳۳۰ هزار تن کالا از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده که یک سوم آن کالا‌های اساسی است.

مدیرکل گمرک بوشهر ارزش محموله‌های وارداتی را ۷۱۰ میلیون دلار دانست و خاطرنشان کرد: این کالا‌ها شامل برنج، ذرت خوراکی، عدس، چای، تخمه آفتابگردان، کنجد، انواع لاستیک خودرو، اجزای و قطعات دستگاه‌های خط تولید است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.