استاندار آذربایجان‌غربی‎:‎

‏ صادرات سیب درختی آزاد شد

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با پیگیری‌های لازم از طریق معاون اول رئیس جمهور و وزرای کشاورزی و صمت، ممنوعیت صادرات سیب ‏درختی منتفی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سیاست وزارت صمت برای ممنوعیت صادرات سیب درختی مورد ‏قبول استان نیست گفت: از روز گذشته پیگیری‌های لازم از طریق معاون اول ریاست جمهور و وزرای کشاورزی ‏و صمت انجام گرفت و این موضوع منتفی اعلام شد. ‎

او  با تاکید بر اینکه کشاورزان و صادر کنندگان ‏نگران نباشند افزود: رفع موانع صادراتی به ویژه برای محصول سیب در اولویت قرار دارد‎.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشاورزی مخالف هر گونه ممنوعیت صادراتی برای سیب ‏درختی هستند افزود: درخواست وزارت صمت برای ایجاد محدودیت برای سیب درختی و پرتقال مورد قبول ‏معاون اول رییس جمهور و وزیر کشاورزی نیست و این موضوع لغو شد و به صادر کنندگان این اطمینان را می ‏دهیم که با همه توان به دنبال رفع موانع صادراتی هستیم‎. 

۱۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به باغات انواع میوه اختصاص دارد که از این میزان ۶۰ هزار و ۴۷۰ هکتار به باغات سیب درختی مربوط می‌شود.

سالانه بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب درختی از باغات استان برداشت می‌شود و ۶۰ هزار نفر در استان به صورت مستقیم در زمینه تولید سیب مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۲۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام من که توان صادرات را نمبینم