فرماندار دشت آزادگان:

تجارت و صادرات نبض کشور است/ موانع صادرات از مرز چذابه به کشور عراق رفع شوند

سیلاوی با اشاره به اهمیت صادرات در اقتصاد کشور گفت: باید موانع تجارت و صادرات محصولات از مرز چذابه به عراق مرتفع شوند.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: جلسه‌ای به منظور بررسی موانع و مشکلات تجار و تسهیل در امر صادرات با کشور عراق در پایانه مرزی چذابه با حضور نمایندگان این کشور عراق برگزار شد.

او با بیان اینکه فرصت‌ها و تهدید‌های فعالیت‌های اقتصادی در این پایانه مرزی بررسی و بر ضرورت رفع مشکلات و تسهیل در امور تجارت تاکید شد، افزود: با توجه به اهمیت تجارت، باید در تبادلات مرزی تسهیل و مشکلات تجار در سریع‌ترین وقت ممکن مرتفع شوند.

سیلاوی یکی از راهکار‌های هم برای ارتقای سطح تجاری کشورهای ایران و عراق برای بهبود روابط تجاری حذف موارد غیر ضروری از جمله باسکول‌های غیر ضرور و همچنین انجام نشست‌های منظم بین دستگاه‌های دولتی و ۲ کشور به ویژه گمرک و مرزبانی عنوان کرد و بیان داشت: تقویت روابط تجاری با همسایگان در شرایط فعلی کشور حائز اهمیت است و همه تلاش خود را خواهیم کرد که مسائل و مشکلات موجود را مرتفع نموده تا تجارت در این مرز به آسانی صورت پذیرد و مسئولان عراقی نیز می‌توانند مشکلات و موانع موجود را رصد و به ما اطلاع رسانی کنند تا بتوانیم آن‌ها را در اسرع وقت رفع کنیم.

فرماندار دشت آزادگان اظهار کرد: سرعت عمل در تبادلات مرزی، حل مشکل تجار و بازرگانان عراقی، تبادل نکردن کالا‌های ممنوعه، مشکلات گذرنامه، تردد بیماران عراقی، مشکلات گمرک، آب شرب و برق پایانه مرزی شیب عراق، برنامه جدید پایش سوخت خودرو‌های حمل بار و ... نیز در این جلسه مطرح و برای حل این مشکلات همفکری و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار