سه دانش آموز بوشهری در پویش کتابخوانی «نامه به نویسنده» برگزیده شدند

دو کودک و یک نوجوان دانش آموز از استان بوشهر در پویش کتابخوانی «نامه به نویسنده» به عنوان برگزیده کشوری معرفی شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: پویش کتابخوانی «نامه به نویسنده» همزمان با هفته ملی کودک در نیمه دوم مهر ۱۳۹۹ شروع به کارکرد و پس از پایان مهلت شرکت در این برنامه دو هزار و ۵۲۱ نامه از ۲۹ استان کشور به دبیرخانه مرکزی این برنامه رسید.

فاطمه کرمپور افزود: این پویش بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها و دفتر یونیسف در ایران برگزار شد و استان تهران با ۵۱۶ نامه، مازندران ۲۰٧، خوزستان ۱۹۷، یزد ۱۹۳، کرمان و جنوب کرمان با ۱۸۵، بوشهر با ۱۳۷ و همدان با ۱۲۵ نامه بیشترین شرکت‌کنندگان را در این پویش داشتند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: هیات داوران پس از بررسی آثار ارسالی، ۴۴٧ نامه را که حاوی شاخص‌هایی همچون خلاقیت در نوشتار، اصالت، رعایت اصول نگارش، تناسب گروه سنی با کتاب‌خوانده شده، دارا بودن زبان و نگاه کودکانه و نوجوانانه، توانایی ارتباط با مخاطب و شروع و پایان مناسب بودند، در سه گروه دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم انتخاب و برای داوری نهایی معرفی کردند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه ٧۵ نفر به‌ عنوان برگزیدگان نهایی پویش کتابخوانی «نامه به نویسنده» معرفی شدند، بیان کرد: در مقطع تحصیلی دبستان ۴۵ نفر، متوسطه اول ١٨ و متوسطه دوم ١٢ نفر برگزیده شدند.

کرمپور گفت: سه نفر از برگزیدگان نهایی این پویش از استان بوشهر بودند شامل زهرا جمالی از شهرستان تنگستان روستای گورک سادات در مقطع دبستان، امیررضا کشاورز از شهرستان دشتی در مقطع دبستان و پردیس حسن زاده از شهرستان کنگان در مقطع متوسطه دوم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.