مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی فاز ۱۴ پارس جنوبی بهره برداری شد

دو مخزن ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی تکمیل و راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: براساس برنامه مقرر، دو مخزن ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی تکمیل و آماده پذیرش میعانات گازی شده است و هم‌اکنون ذخیره این محصول در یکی از مخازن صورت می‌گیرد.

محمد مشکین فام به آمادگی مخزن دوم پالایشگاه این فاز برای ذخیره میعانات گازی اشاره کرد و افزود:  آماده‌سازی مخزن سوم نیز درحال انجام است و طبق برنامه، تا پایان دی‌ امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

او، با اشاره به بهره‌برداری از واحد‌های جانبی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی تا پایان امسال، بیان کرد: با اجرایی شدن فعالیت‌های در دست اجرا، مشعل پالایشگاه این فاز تا پایان امسال روشن می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تامین و ورود قطعات مورد نیاز ردیف‌های شیرین سازی پالایشگاه فاز ۱۴ و ایجاد جبهه‌های کاری جدید خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت‌های بین المللی ناشی از کرونا و شرایط تحریم، تامین برخی از قطعات و شیرآلات باقیمانده با تأخیر جزیی رو به رو شده که درحال پیگیری تامین این اقلام هستیم تا براساس تعهدات و برنامه زمانبندی اعلام شده، اولین ردیف شیرین سازی این فاز را وارد مدار تولید کنیم.

بندر خدماتی تنبک در حال راه اندازی است

مشکین فام با اشاره به مراحل پایانی تکمیل آزمون‌های برق و ابزار دقیق اسکله صادرات گاز مایع تنبک عنوان کرد: هم‌اکنون فعالیت‌های راه‌اندازی این طرح درحال انجام است و امیدواریم تا پایان دی‌ امکان بهره‌برداری از اسکله صادرات گاز مایع سرد فراهم شود.

او افزود: با عملیاتی شدن یک پست اسکله گاز مایع یا ال پی جی در این طرح، امکان صادرات گاز مایع پالایشگاه‌های گازی بخش دو پارس جنوبی تحقق خواهد یافت.

افتتاح مخازن ذخیره‌سازی گاز مایع فاز‌های ۱۳ و ۲۲تا۲۴ تا پایان سال 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، همچنین از راه‌اندازی مخازن گاز مایع پالایشگاه فاز‌های ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی تا پایان امسال خبر داد و اعلام کرد: برای هریک از پالایشگاه‌های این دو طرح، یک مخزن ذخیره‌سازی پروپان و یک مخزن ذخیره‌سازی بوتان تحویل بهره‌بردار خواهد شد.

مشکین فام، با بیان اینکه راه‌اندازی مخازن بوتان و پروپان پالایشگاه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ وارد فاز عملیاتی شده و تست مخازن با گاز نیتروژن درحال انجام است، افزود: در پالایشگاه فاز ۱۳ نیز عملیات اجرایی آماده‌سازی مخازن گاز مایع درحال پیگیری است و با فاصله حدود یک ماه، مخازن گاز مایع این طرح به مرحله راه‌اندازی می‌رسد.

او گفت: در گام نخست، مخازن گاز مایع فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ با گاز مایع سرد تولیدی در پالایشگاه این طرح پر می‌شود و پس از آن از طریق خطوط رابط به طول ۸ کیلومتر برای صادرات به بندر صادراتی تنبک فرستاده خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.