تبادلات علمی دانشگاه‌های خلیج فارس و نفت و انرژی هند توسعه می‌یابد

مسئولان دانشگاه مطالعات نفت و انرژی هند بر توسعه روابط علمی میان این دانشگاه و دانشگاه خلیج فارس بوشهر تاکید کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سانیل رای، معاون دانشگاه مطالعات نفت و انرژی هند، در گفت‌وگویی که به صورت مجازی در حاشیه سومین دوره کنفرانس بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی در بوشهر، صورت گرفت، بیان کرد: برآنیم دانش فنی را با اخلاق و مهارت‌های مدیریتی ادغام کنیم تا به بهترین‌ها تبدیل شویم.

او ادامه داد: معتقدیم باید به بشریت و محیط زیست کمک کنیم و باور داریم که استادان با پژوهش و نوآوری تاثیر بسزایی در زمینه غلبه بر چالش‌های متعدد حوزه محیط زیست، بهداشت و انرژی دارند.

 معاون دانشگاه مطالعات نفت و انرژی هند عنوان کرد: در پی این هستیم که همراه با پژوهش و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم، دانشجویان کارآفرین را پرورش دهیم.


بیشتر بخوانید


رای، با اشاره به پیشینه تاریخی ایران و هند، عنوان کرد: آثار روابط فرهنگی ایران و هند را می‌توان در شعر شاعران دید.ساختار‌های دستوری زبان اردو برگرفته شده از زبان فارسی است البته ما از لحاظ علمی در زمینه‌های پزشکی و نفت هم از گذشته تا کنون با یکدیگر همکاری داشته‌ایم.

او تاکید کرد: با دانشگاه‌خلیج‌فارس همکاری بسیار خوب و ارزشمندی داریم؛ هم در زمینه کنفرانس بین المللی دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی، و هم در زمینه برگزاری دوره کارآموزی از راه دور که به دلیل شیوع ویروس کرونا، در تابستان به صورت مجازی برگزار شد.

مدیر امور بین الملل دانشگاه مطالعات نفت و انرژی هند هم در گفت‌وگویی عنوان کرد: در همکاری‌های متعدد با دانشگاه‌های ایرانی به دنبال ایجاد بستری هستیم که هر فرد با دانشی بتواند از هر کجا، آزادانه به حوزه‌های علمی و پژوهشی، مانند مهندسی، حقوق، علوم سلامت، طراحی، بازرگانی و علوم کامپیوتر وارد شود.

شیتال خانکا افزود: اگر در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا نبودیم مشتاقانه میزبان حضور دانشجویان و استادان ایرانی بودیم، اما اکنون تبادلات دانشگاهی خود را به صورت مجازی دنبال می‌کنیم.

او تاکید کرد: در‌های دانشگاه مطالعات نفت و انرژی هند همیشه بر روی دانشگاه‌خلیج‌فارس باز است و امیدواریم با برطرف شدن مشکل ویروس کرونا فعالیت‌های علمی میان دانشگاه‌های خلیج فارس بوشهر و مطالعات نفت و انرژی هند بیش از پیش گسترش یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.