آزادسازی ۴ هکتار از اراضی کشاورزی تبریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: با تخریب ۲۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی سردرود و خلجان به موجب تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی چهار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز آزاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،افشانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرستان تبریز جلوگیری می‌شود.

او با بیان این‌که جهادکشاورزی شهرستان تبریز امسال نظارت بر ساخت و ساز‌های غیرمجاز را تشدید کرده است گفت: حفظ اراضی کشاورزی ضمن این‌که از اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است، حق نسل آینده برای ادامه حیات و زندگی است و تخریب آن می‌تواند منجر به بروز شرایط دشوار زیست محیطی برای آیندگان شود.

او با بیان این‌که اراضی کشاورزی بستر تولید غذای شهروندان است، گفت: برای حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.

 افشانی با تاکید بر این‌که حفاظت از اراضی کشاورزی وظیفه همگانی است از شهروندان درخواست کرد تا  نسبت به عملکرد سودجویان هشیار بوده و از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، کارشناسان زحمتکش جهادکشاورزی را در حراست و پاسداری از باغات و اراضی زراعی که سرمایه‌های تجدیدناپذیر ملی هستند همراهی کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.