شناسایی و رفع تصرف اموال شهرداری آذرشهر

دادستان آذرشهر گفت: ۶۰ ملک متعلق به شهرداری آذرشهر که در تصرف اشخاص غیر بود شناسایی و تملک شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،امراهی دادستان آذرشهر گفت: ۶۰ ملک متعلق به شهرداری آذرشهر به دنبال کشف پرونده فساد شبکه‌ای در شهرداری آذرشهر توسط اداره اطلاعات و در جریان رسیدگی و بررسی پرونده‌های املاک و اموال شهرداری شناسایی شد.

او گفت: این اقدام در راستای صیانت از اموال عمومی و ساماندهی املاک متعلق به شهرداری انجام شد و در پی آن نسبت به احصا و کشف اسناد مالکیت متعلق به شهرداری که از سالیان گذشته در اختیار افراد غیر بود اقدام شد.

او افزود: این تعداد املاک به دلیل قصور شهرداران و مسئولین واحد املاک در ادوار گذشته، حتی در دفتر املاک شهرداری نیز ثبت نشده بود و توسط برخی اشخاص حقیقی و همسایگان تصرف شده بودند.

امراهی افزود: این املاک پس از بررسی دقیق ساماندهی و مالکیت آن‌ها توسط شهرداری تایید و برای هر یک از املاک مذکور تابلوی تملک شهرداری نصب و در دفتر املاک شهرداری نیز ثبت شدند.

دادستان آذرشهر ارزش تقریبی اموال اعاده شده را ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: املاک و مستغلات رفع تصرف شده شامل، زمین، مغازه، منزل مسکونی بود و این موضوع خارج از پرونده فساد متهمان بررسی شد.

امراهی افزود: برخی اموال منقول شهرداری که توسط برخی کارمندان و شهرداران اسبق تصاحب غیر قانونی شده بود، از آنان اعاده و در اختیار شهرداری آذرشهر قرار گرفت.

دادستان آذرشهر درباره پرونده قضایی متهمان پرونده فساد شهرداری آذرشهر هم گفت: پرونده متهمان پس از تکمیل تحقیقات به دادسرای مبارزه با مفاسد اقتصادی استان آذربایجان شرقی ارسال شده و با هماهنگی و دستور رئیس کل دادگستری استان در اسرع وقت به این پرونده رسیدگی خواهد شد.

او گفت: جزئیات پرونده فساد شهرداری آذرشهر پس از صدور حکم نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
درود