باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

ماراتن وحدت در مسیر ریاست جمهوری ۱۴۰۰؛ چه کسانی به خط پایان می‌رسند؟

موضوع وحدت جریان‌های سیاسی برای انتخابات ۱۴۰۰ به موضوع اصلی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چند ماه بیشتر به انتخابات آینده ریاست جمهوری نمانده و فرآیند به وحدت رسیدن بر سر نامزدها در جناح‌های مختلف به موضوع اصلی این روزها تبدیل شده است، از همین رو نیز در تلاش برآمدیم تا به مدل‌های مختلف وحدت در بین جریان‌های مختلف بپردازیم و درباره کارایی یا ناکارآمدی هریک توضیحاتی را ارائه کنیم.

شورای هماهنگی نیرو‌های انقلاب اسلامی تا جمنا

حمیدرضا ترقی فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه چه سازوکاری در بین اصولگرایان برای وحدت طراحی شده است؟ گفت: در انتخابات‌های قبلی ریاست جمهوری یعنی دوره یازدهم و دوازدهم شورای ائتلاف تشکیل شد و در انتخابات مجلس هم ایجاد وحدت بر عهده همین شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب بود، در دوره‌های قبل هم ایجاد وحدت برعهده شورای وحدت اصولگرایان بود و از همه این‌ها قبل‌تر هم جمنا و شورای هماهنگی نیرو‌های انقلاب مسئولیت این کار را برعهده داشت.

چه کسانی پیروز ماراتن وحدت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خواهند شد؟

در تشریح صحبت‌های ترقی باید گفت که شورای هماهنگی نیرو‌های انقلاب اسلامی از سال ۱۳۷۹  فعال شد تا مسئولیت اجماع اصولگرایان را برعهده بگیرد، در انتخابات مجلس هفتم نیز در تهران عملکرد موفقی داشت، اما پس از ناکامی در نهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، سران آن کناره‌گیری کرده و فعالیت شورا در سراسر کشور تعطیل شد؛ در سال ۱۳۸۶ ساز و کار تازه‌ای با نام جبهه متحد اصولگرایان تأسیس شد؛ پس از آن هم جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی یا همان جمنا در دی ۱۳۹۵ تأسیس شد. پس از اینکه ساز و کار جریان اصولگرایی تا حد زیادی برای مان روشن شد حال شاید بد نباشد که به ساز و کار ایجاد وحدت در بین جریان اصلاح طلبی هم نگاهی بیاندازیم.

شورای عالی و رئیس دولت اصلاحات؛ مرکز تصمیم گیری در اصلاحات 

احمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان در گفت‌وگو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره روش رسیدن به وحدت در جریان متبوع خود گفت: از سال ۹۲ تا ۹۸ همه انتخابات‌ها با محوریت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان بوده است؛ البته در سال ۹۲ به صورت غیر رسمی این اتفاق افتاد، قبل از این سال ها هم شورای هماهنگی وظیفه اجماع این جریان را برعده داشته است، البته از نقش شخصیت‌های مطرح هم نمی توان در این زمینه گذشت؛ برای مثال از سال ۷۶ به بعد رئیس دولت اصلاحات به عنوان نقطه سقل و مرکز کانونی تصمیمات در نظر گرفته شده است و نظرات مشورتی او و نقشی که در اتحاد جبهه اصلاحات داشته انکار ناپذیر است.

چه کسانی پیروز ماراتن وحدت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خواهند شد؟

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان یا شعسا همان شورایی است که کار خود را از انتخابات اسفند ۱۳۹۲ آغاز کرد و محمدرضا عارف ریاست آن را برعهده داشت؛ اما در نهایت به دلیل شکست در انتخابات مجلس یازدهم با استعفای عارف و موسوی لاری به شکست کشیده شد. حالا که درباره چگونگی به وحدت رسیدن این دو جریان در خلال انتخابات‌ مختلف صحبت کردیم شاید بد نباشد به نکات ضعف این نهاد ها هم بپردازیم.

وقتی چند نفر نشستند و لیست مورد نظر خود را بستند

حمید رسایی فعال سیاسی اصولگرا یکی از افرادی بود که در انتقاد به عملکرد شورای ائتلاف، گفته بود: کسانی در شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی حضور دارند که من نمی‌دانم نسبت آن‌ها با بدنه انقلابی، ولایی، حزب اللهی، دغدغه‌مند و اصولگرا چیست و اتفاقا کسانی هم هستند که در بدنه نفوذ داشته و پایگاه اجتماعی هم دارند. اینها به این شورا دعوت شده اند؛ البته ساز و کار هم این است که اگر افرادی مثل بنده و آقای نبویان در نظرسنجی‌ها رای بیاوریم در لیست قرار نگیریم.

سید محمد حسینی وزیر اسبق ارشاد هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در تایید این ادعا گفت: نظر سنجی‌ها باید دقیق و واقعی باشد نه اینکه گروهی به اسم نظرسنجی، فرد خاصی را تحمیل کنند، برای مثال در انتخابات مجلس برای نهایی شدن لیست تهران قرار بود دو نظرسنجی صورت گیرد، یک مورد انجام و نتایج آن معلوم شد، اما چون باب طبع برخی نبود آن نتایج را کنار گذاشتند و از نظرسنجی دوم هم خبری نشد و مثل گذشته چند نفری نشستند و لیست مورد نظر خود را بستند؛ طبیعی است که این نوع اعمال نظرها، گلایه‌های جدی به همراه دارد. در حال حاضر قصد نقد گذشته را نداریم، اما توقع این است که حرکت نیرو‌های انقلاب رو به جلو و هر بار موجه‌تر و بی نقص‌تر باشد.

چه کسانی پیروز ماراتن وحدت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خواهند شد؟

شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان  اصلا ساختار نیست

البته این گلایه‌ها فقط معطوف به سازو کار جریان اصولگرا نمی‌شد، چرا که سازوکارهای اصلاح طلب هم چنین انتقاداتی را در درون خود به دوش می‌کشند؛ برای مثال عیسی چمبر عضو شورای عالی اصلاح طلبان هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با انتقاد به سازو کار شورای عالی گفت: ساختار شورای عالی یک ساختار مشکل دار است، چرا که احزاب وزنشان در این نهاد با وزن واقعیشان در جامعه متفاوت است و افراد حقیقی بیشتر در آن نقش دارند و تفاوتی ندارد که رئیس این شورا محمدرضا عارف باشد و یا عبدالله نوری؛ مشکل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان این است که اصلا ساختار نیست، چرا که ساختار یعنی در ابتدا مشخص شود که چه کسانی عضو آن شده و چه طور از آن خارج شده و چه مکانیزمی دارند، در حالی که این موضوعات در شورای عالی اصلا مشخص نیست.

رسول منتجب نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی هم با اشاره به غیرقانونی بودن شورای عالی سیاست‌گذاری گفته است: هر تشکیلاتی که در جریان اصلاح طلب در برابر احزاب قرار گرفته و جایگاه قانونی ندارد باید کنار برود و بار‌ها را به روی دوش احزاب و تشکل‌های قانونی و شناسنامه دار بگذارد.حالا در پایان شاید بد نباشد که دید سازوکار کدام جریان در انتخابات موفق تر عمل کرده و علت آن چیست؟

چه کسانی پیروز ماراتن وحدت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خواهند شد؟

کدام جریان حفظ وحدت بیشتری داشته است؟

احمد شریف فعال اصلاح طلب درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: اصولگرایان همیشه یک احساس پیروزی قبل از انتخابات دارند و گمان می‌کنند از پیش برنده انتخابات هستند؛ از همین رو هر فردی می‌خواهد خودش به عنوان جناح پیروز در کرسی و جایگاه معرفی شود و به همین خاطر ائتلافشان سخت می‌شود.

حمیدرضا ترقی فعال اصولگرا هم در این باره گفته است: شورای عالی اصلاح طلبان عمدتا از احزاب تشکیل شده است؛ در حالی که اصولگرایان و نیروهای انقلابی تکیه بیشتری به قشرهای مردم داشته و سرمایه اجتماعی قابل توجه تری هم دارند؛ در قالب حزبی گرایی تصمیم گیری راحت تر خواهد شد، اما وقتی قرار باشد که به سرمایه اجتماعی مردمی هم  توجه شود تصمیم گیری سخت تر خواهد شد و فرایند رسیدن به وحدت سخت تر است و به اقناع سازی و تعامل بیشتری نیاز دارد.

در پایان باید گفت که انتخابات این دوره شاید از ارزش و اهمیت بیشتری نسبت به دوره‌های قبل برخوردار باشد و از همین رو نیز شاید  تبدیل به یک نمایش در بین گروه‌های سیاسی هم شده باشد، حال اینکه کدام جناح در این نمایش پیروز شود امری است که باید به زمان موکول شود و انتخاب مردم.

فاطمه تورانلو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارگر ایرانی
۱۰:۲۸ ۱۸ دی ۱۳۹۹
فقط دکتر احمدی نژاد به فکر مردم بود .
من دوره های رییس جمهوری رفسنجانی و خاتمی و احمدی نژاد و روحانی رووقتی دیدم و با هم میسنجم میبینم فقط زمان احمدی نژاد پر پیمون بود .
زمان رفسنجانی اکثر مردم فقیر بودند و همش تو صف کپن بودند
زمان خاتمی دلال بازی ها شروع شد و مشاور املاک ها و بورس خودروها مثل قارچ رشد کردند و فقیر فقیر تر و پولدار پولدلر تر شد و گفتگوی تمدن ها هم چیزی جز حقارت تیم گفتگوی ایران در المان نداشت
زمان احمدی نژاد مسکن مهر امد و جاده ها دو بانده شدواکثر مردم بی خانه صاحب خانه شدند اگر در سال اخر تورم بوجود امد ولی من با حقوق 400 هزار تومان میتوانستم زندگی کنم و غنی سازی اورانیوم به 20 درصد رسید و هیچ کشوری هم جرات خط و نشان دادن به ایران را نداشت
ولی دوره روحانی .......
درامد ها جوابگوی زندگی نیست
واقعه منا -تورم لحظه ای - شهادت سردار عزیزمان -اتش سوزی کشتی ایران-خراب کردن خانه مردم بر سرشان توسط شهرداری -اختلاس های بی شمار -ژن خوب - اقا زاده های خوش گذران در خارج و و و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۶ دی ۱۳۹۹
رئیس جمهور انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۶ دی ۱۳۹۹
به نظر شما کدام یک از این افراد مردمی ترین شخص هستند. خود را تافته جدا بافته از ملت نمی داند بلکه خود را خادم ملت می خواند و به خدمت کردن به ملت افتخار می کند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند کهن تمدن زاگرس
۲۱:۳۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
ریاست جمهوری کاری بچگانه و یا بازی بچگانه و شوخی نیست
ریاست جمهوری تولید خودرو و وسایل خانگی و تجهیزات را باید دهها برابر کند و خود را مسؤل و موظف بداند که کشور در حال توسعه ای را که تحویل می‌گیرد در چهار سال به ابر قدرتی اقتصادی و نظامی و رفاهی و مردمی هنرمند و همه دانایان و فهمیده تحویل دهد.
خلاصه حداقل امکانات کشورش را دو برابر سازد و خود را با دولت قبلیش مقایسه کند نه با نیم قرن قبل خود!!!!!!!؟؟؟؟؟
ریاست بر کشوری بزرگ بر ایران شوخی و تفریح نیست.
Iran (Islamic Republic of)
پبدنی
۲۱:۲۱ ۱۶ دی ۱۳۹۹
ریس جمهور
فقط
دانایان
باهوشان
نخبگان
دنایان
دلباختگان
خداییان
برنامه داران
شجاعان
استادان
دانشمندان
جهادگران
تلاشگران
نخبگان
فرهیختگان
و...
و...
و...
و خلاصه فردی که ایران اسلامی را در چهار سال پنجاه سال جلو بیندازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۶ دی ۱۳۹۹
ایران اسلامی فردی جهادی و تلاشگر و باهوش میخواهد.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند کهن تمدن زاگرس
۲۱:۱۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
آقای احمدی نژاد مسکن‌های مهرت بی مهر شده آمد و هنوز هم پس از دهها سال خاک میخورند بیا و طرفدارانت را بیشتر شرمنده کن تا سرشان به سنگ بخورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۶ دی ۱۳۹۹
همان هشتاد درصد هم روحانی را برگزیدند مهم درست پسندیدن است ناشناس۱۹ ۱۲
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند کهن تمدن زاگرس
۲۱:۰۵ ۱۶ دی ۱۳۹۹
فقط و فقط و فقط ستاری فردی که ایران اسلامی را ابرقدرت رفاهی و تکنولوژیکی و مهد فناوری و دانش و ثروتمند میسازد.
ایران بهترینها و بروزترین ها و تواناترین ها را میخواهد نه قدیمی‌های که تا کنون آزمایش شده آمد و قدرت خودنمایی داشتند و نتیجه کارهایشان راهم همگی دیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۶ دی ۱۳۹۹
هیچکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۶ دی ۱۳۹۹
ظریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۶ دی ۱۳۹۹
نباید به دلال های سیاسی ،کار چاق کن های سیاسی وبنگاه های سیاسی که کار چاقکن هستند فرصت داد کسی را به جلو هل بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۶ دی ۱۳۹۹
بداد محرومان برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۶ دی ۱۳۹۹
کسی که در ماراتون های سیاسی بین المللی مثل برجام کار ی کند که از دشمن اقرار بگیرد که :ما این بر جام را قبول نداریم ودر منظر جهانی زیر قرار داد بزند نه اینکه کار وزارت صمت وجهاد را به عهده بگیرد ما ترافیک مدیر داخلی داریم که از سر وکول همدیگر بالا می روند ما نیاز به شخصیت فوق سیاسی داریم تا بحران های بین المللی را مدیریت کند نه مشکل مرغ وتخم مرغ را!
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۰:۱۳ ۱۶ دی ۱۳۹۹
با سلام رییس جمهوری به درد مردم ایران عزیز میخوره که اینده نگر دور انیش و دوسوز مردم بدبخت کم درامد باش و شعار نده عمل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۶ دی ۱۳۹۹
رییس جمهوری میخواهیم که وقت مصاحبه و نشست خبری و عکس و فیلم نداشته باشه شبانه روز کار کنه چون ادعای مسوولیت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۶ دی ۱۳۹۹
فتاححححح
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۹:۵۶ ۱۶ دی ۱۳۹۹
دکترجلیلی ، دکتر قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
من رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس ديگر
۱۹:۴۷ ۱۶ دی ۱۳۹۹
يكى از كاربران نوشتند دانستن زبان بين المللى براى رئيس جمهور واجب است.
صد در صد درست نوشت البيه دانستن و تسلط كامل در حد محمد جواد ظريف و سيد عباس عراقچى بيشتر بله كمتر نه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
چقد شما خوشبین هستید هر کدومش بره دردی از کسی دوا نمیکنه فقط خانواده و اقوامش میرن امریکا و سوئدو کاندار با پول مردم و مملکت خوشگذرانی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۶ دی ۱۳۹۹
واقعا من جای ظریف بودم روم نمیشد حرفشم بزنم چه برسه کاندید شم ، بزرگوار شما از پس امور خارجه بر نیومدی بعد میخوای ریاست جمهوری بدست بگیری ، چی بگیم والا :(
همه تکراری و...
Japan
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۶ دی ۱۳۹۹
یه سری نشستن درباره رای دادن حرف میزنن بفکر نون باشید خربرزه ابه.کاری کردن که مردم امیدی ندارن الان مثلا سال بعد قراره فرجی رخ بده؟ قیمت ملک به سال ۸۰ برمیگرده؟خودرو چی؟دست دلال قطع میشه؟ دلار چی به زیر ۱۰ هزار میره؟هرکس تونستن این اقداماتو انجام بده باعث میشه کورسوی امیدی تو مردم ایجاد بشه وگرنه .....
Canada
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۶ دی ۱۳۹۹
همشون کهن سال و باید بفکر بازنشستگی باشند
عکس یادگاری برای بازنشستگی گرفتند
به دل نگیرید
ایران زمین برای علبه بر مشکلات اقتصادی ووو
مثل اول انقلاب به یک مشت جوان دلسوز .اخلاق مدار و خدا ترس .نخبه .با انگیزه .با انرزی .وطن پرست احتیاج دارد و بس
این بازنشستگان به محل تولدشون بروند و برای رفاه خودشان
انجا را اباد کنند .کارایی قابل قبول نداشتند و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
ما ملت ایران یک رییس جمهور خداترس وشجاع وجوان وبا ایمان می خواهیم که همه ملت را از خودش بدونه.وجز خدا از هیچکس ترسی نداشته باشه مدیر ومدبر باشه.وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ابوالقاسم
۱۹:۳۱ ۱۶ دی ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۹:۲۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
علی دریکوند
۱۹:۱۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
باسلام.فقط دلاوری مثل محسن رضایی که هم شجاعت دارد وهم اقتصاد دان است میتواند مشکلات راحل کند.امیدوارم.کاندیدشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۶ دی ۱۳۹۹
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۶ دی ۱۳۹۹
فقط دکتر احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
شیک
۱۷:۵۸ ۱۶ دی ۱۳۹۹
همون آقای عارف توی تلویزیون عکس معدن رو بهش نشون دادن میگفت آثار باستانیه. تفاوت معدن با آثر باستانی رو نمیدونه بعد میخوان رئیس جمهور بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
ما از سردار حاجی زاده می خواهیم کاندید ریاست جمهوری بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
بیش از هشتاد درصد مردم ایران خواستار رییس جمهور شدن احمدی نژاد هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۶ دی ۱۳۹۹
کسی که در حرف زدن عادی مشکل دارد در راه رفتن عادی مشکل دارد در خواندن یک متن فارسی از رو مشکل دارد در تلفظ یک کلمه خارجی مشکل دارد برای ما قرار دادهایی مثل ترگمنچای وگلسنان و بفول فوتبالی ا ویلموسی امضا می کند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۶ دی ۱۳۹۹
اسراییل خیلی می ترسد که یک شخصیت زبده بین المللی رییس جمهور ایران شود چون آن وقت اسراییل ودوستان داخلی اش در تنگنا قرار می گیرند !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۶ دی ۱۳۹۹
ما برای حل مشکلات داخلی به اندازه کافی مدیر لایق داریم برای حل مشکلات بین المللی مثل تحریم ها مثل قطع رابطه اقتصادی وسیاسی و شک وتردید های بزرگ چکار باید کرد ؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۶ دی ۱۳۹۹
عناصر نفوذی اسراییل بدنبال تابلو کردن افراد با شخصیت داخلی هستند نه شخصیت بین المللی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۶ دی ۱۳۹۹
دانستن زبان بینالمللی برای رییس جمهور واجب است
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۱۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
دانستن زبان انگلیسی خوبه ولی اهمیت چندانی نداره همین افرادی که پوز سخن گفتن با دنیا را می دادند مملکت را به لجن کشیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۶ دی ۱۳۹۹
رییس جمهور باید شخصی باشد که بتوا ند فشار های بین المللی را پیشبینی ودر صورت غافلگیری وچالش تاب آوری سیاسی بالا داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۶ دی ۱۳۹۹
در صفحه شطرنج جهانی ما نباید سرباز گسیل کنیم یک مهر کاری ،موثر وشاخص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۶ دی ۱۳۹۹
فقط و فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۶ دی ۱۳۹۹
یکی مرد جنگی به از صد سوار سیاهی لشگر نیاید بکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
آقای رییسی درمقام رفیع اجرای عدالت هستند وهمین مقام در خور شان و ومرتبه ایشان است وملت هم راضی هستند که ایشان تا اجرای کامل عدالت در مقام قضاوت باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
ما فقط وطن پرست می خوایم فقط چنین شخصی میتونه تا لحظه مرگ پای ایران وایرانی بمونخ(تاریخ کشور پراز ایناست )اگه داری معرفی کن در غیر این صورت بیخودی وقت هدر میدی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۶ دی ۱۳۹۹
فقط و فقط دکتر احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۶ دی ۱۳۹۹
اگر مثل شهید سلیمانی "ره" نگاه جهادی نگاه عقیدتی نگاه عقلانی نگاه متفکرانه نگاه متدبرانه نگاه فقیهانه نگاه مومنانه نگاه ایثار گرانه به دنیا داشته باشد خدا اورا بالا می برد اما اگر نگاه قدرت طلبی و پست ومقامو دارودسته وباند وجناح وقوم وقبیله و وسواس گونه هم ما را قفل می کند وهم کشور را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۶ دی ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
ما کدخدا برای ده نمی خواهیم ما رجل بین المللی می خواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۶ دی ۱۳۹۹
خیلی خوب شد احمدی نژاد هم مثل قالیباف انصراف دادچون چهره های شناخته شده جهانی نیستند و بیشتر بدرد کار داخلی می خورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۶ دی ۱۳۹۹
بیش از هشتاد درصد مردم ایران خواهان رییس جمهور شدن احمدی نژاد هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۶ دی ۱۳۹۹
درخشان ترین چهره در سطح بینالمللی کیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۶ دی ۱۳۹۹
احمدی نژاد مثل قالیباف انصراف داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۶ دی ۱۳۹۹
فقط و فقط دکتر احمدی نژا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۶ دی ۱۳۹۹
ما نیاز به یک چهره شاخص جهانی داریم وگر نه نیمه نفس بسیار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
فقط رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۵۱ ۱۶ دی ۱۳۹۹
بهترین کاندید ریاست جمهوری ک برای مردم واقعا کار کنه نداریم.یه نفر داشتیم سردار دلها بود اونم ازمون گرفتن .
Iran (Islamic Republic of)
حاج محمد
۱۴:۴۵ ۱۶ دی ۱۳۹۹
درود سلام بر رهبرم ما که تا زنده ایم تحت امر رهبریم اما کسی هست به داد ما برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
هر کی به ظریف رای بده،خائن به مملکته
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۲۳ ۱۶ دی ۱۳۹۹
اگه کاندید بشه من حتما بهش رای میدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۶ دی ۱۳۹۹
حتما بهش رای میدم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۳ ۱۶ دی ۱۳۹۹
راه نجات کشور فقط سعید جلیلی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۶ دی ۱۳۹۹
لعنت بر اصلاح طلبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
فقط و فقط احمدی نژاد
بابا احمدی نژاد یا رئیس جمهور هست یا معاون اول رئیس جمهور والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۶ دی ۱۳۹۹
وقت دکتر محمود احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۶ دی ۱۳۹۹
احمدی نژاد کنار رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۶ دی ۱۳۹۹
احمدی نژاد درگفتگو باشبکه خارجی انصراف داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
احمدی نژاد از شرکت در انتخابات مثل قالیباف ولاریجانی انصراف داده وقالیباف گفته من اگر بتوانم به عنوان یک مدیر نه سیاستمدار مجلس را خوب با دولت هماهنگ کنم خدا ومردم از من خوشنود ترند وافراد کارکشته تر از من نیز هستند که بتوانند در مسند ریاست جمهوری باشند زیرا رییس جمهور باید وجه بینالمللی داشته باشد من وجه داخلی دارم
Iran (Islamic Republic of)
حسین شیرازی
۱۳:۳۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
# نه به چهره های تکراری

جناب سعید محمد گزینه مناسبی هستند
جوان
انقلابی
مدیر مدبر
قرارگاه خاتم با درایت ایشان خوب درخشیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۶ دی ۱۳۹۹
بعضیها خیانتهایی که به کشور وارد کردند. با چه رویی میخوان کاندیدا شوند.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۳:۲۳ ۱۶ دی ۱۳۹۹
رئیس جمهور باید رک و جدی باشد و یک دوره چون کار رئیس جمهور های ما فقط دوره اول خوب بوده است دوره های بعد خوب نبودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۶ دی ۱۳۹۹
فقط دکتر محمود احمدی نژاد..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۵ ۱۶ دی ۱۳۹۹
مردم مردم مردم
جناح بندی را بندازید دور، نه اصلاح طلب و نه اصول گرا،
به کسی رای بدید که مومن باشد، انقلابی باشد، جوان باشد، و از همه مهمتر خداشناس باشد، کسی که خداشناس باشد، دروغ نمی‌گوید، وعده ی الکی نمی‌دهد، به فکر ضعیفان است و...
تو رو خدا از یه سوراخ دو بار نیش نخورید.
____________
با تمام این صحبت ها ولی؛
این مشکلات فقط و فقط و فقط به دست حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف حل می‌شود...
پس
برای ظهور و خشنودی دل امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف،
دعا کنیم و صلوات بفرستیم:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۶ دی ۱۳۹۹
جهت انسجام بیشتر فقط پسر ارشد رهبر آیت الله خامنه ای سزاوار است اگر ایشان قبول نمایند. این سیلی محکم به جهان استکبار و بازگشت دهه شیرین و دوست داشتنی 60 به کشور است. جایی که همه چیز در جای خودش بود. فقط حضور و حمایت مردم کار ساز است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۶ دی ۱۳۹۹
میگم این سعید محمد خیلی خوشتیپه
شبیه ابر قهرمانای هالیوودیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۶ دی ۱۳۹۹
ما به هالیوود و بالی وود رای نمی دهیم
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۳:۰۵ ۱۶ دی ۱۳۹۹
منتظر احمدی نژادیم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۳:۰۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
. این ها همشون تا حالا در حکومت تاثیر گذار بوده اند و همیشه این مشکلات است. پس اینها افرادی نیستند که بتوانند مشکل کشور را حل کنند. باید کسی بیاید که ایتدا دست دزدی ها را قطع کند و بعد می شود در مورد ادامه راه کاری کرد. تا فساد و دز دی و دلال بازی و از جیب مردم خوردن وجود دارد . مشکلی حل نخواهد شده و این و آن هم ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۶ دی ۱۳۹۹
چهره های تکراری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۶ دی ۱۳۹۹
کاش سردار سلیمانی شهید نمیشدن بهشون رای میدادیم یا حد اقل یکی با افکار سردار بیاد پای کار بهش رای بدیم/ واقعا خسته شدیم از رای دادن بین بدو بدتر .
Iran (Islamic Republic of)
منصور صباغی
۱۲:۴۱ ۱۶ دی ۱۳۹۹
باسلام خدا پدر مادر احمدی نژاد را بیامرزه
-
خانی
۱۲:۴۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
فقط سید پرویز فتاح
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۳۹ ۱۶ دی ۱۳۹۹
احمدی نژاد فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۶ دی ۱۳۹۹
فقط سعید جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
خانم تورانلو لطفا در خصوص کاندیداتوری وزیر علوم از سوی اصلاح طلبان یک گزارش تهیه کنید، گویا خبر هایی هست
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۲:۲۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
رئیس جمهور باید در حد سردار سلیمانی یا سردار حاحی زاده باشد اگر کسی خودشو لایق میدونه کاندید بشه بسم الله
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۲:۲۱ ۱۶ دی ۱۳۹۹
رئیس جمهور باید در حد سردار سلیمانی یا سردار حاحی زاده باشد اگر کسی خودشو لایق میدونه کاندید بشه بسم الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۶ دی ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۲:۰۳ ۱۶ دی ۱۳۹۹
فقط فقط قالی باف
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا
۱۱:۵۸ ۱۶ دی ۱۳۹۹
احمدی نژادم آرزوست
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۱:۵۵ ۱۶ دی ۱۳۹۹
یک شخصی جوان انقلابی باشه و برای اینده ایران نه باید لیبرال رئیس جمهور باشن نه احمدی نژاد که به بن سلمان قاتل کودکان یمنی میگه برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۶ دی ۱۳۹۹
مردم به هیچ کدام از اینها اعتمادی ندارند

جناح بندی کار بسیار غلطی است
همانطور که سردار عزیز گفتند کسی باید برای خدمت به مردم به میدان بیرود
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۱:۴۴ ۱۶ دی ۱۳۹۹
دکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژادکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژادکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احدکتر محمود احمدی نژادمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر دکتر محمود احمدی نژادمحمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژادکتر محمود احمدی نژادددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاددکتر محمود احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
متهم احمدی نژاد رو قبول دارم ولی متاسفانه به کارهایی بعضی وقتها می‌کنه که به صلاحش نیست البته فکر کنم میخواهدهمه را داشته باشه که از نظر من غلطه کفار ومنافقین هرگزکنار مومنین قرار نمیگیرند باید کاری رو که خداوند گفته انجام داد درخط خدا باشی خدای متعال که برترین قدرت است در کنارت خواهد بود ولی روی هم رفته حسناتش زیاده شجاع مردمی کاری مومن است خطولایت رو محکم کنه تکمیل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۶ دی ۱۳۹۹
حاج قاسم ام آرزو است
Iran (Islamic Republic of)
حاصلی
۱۱:۴۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
چه بخواهیدچه نخواهید بقولی اصولگرایان برنده اند نکته این است که عملکردواجرای این فردهمانند اصلاح طلب ها نباشد که خطراتی بسیاربدنبال دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
سعید محمد چرا نیست،؟؟؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
دکتر احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۶ دی ۱۳۹۹
سعید محمد و نمی بینم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۶ دی ۱۳۹۹
بهترین گزینه یک شخص جوان و انقلابی هست که باید مردم بهش رای بدن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۳۷ ۱۶ دی ۱۳۹۹
دکتر جان وقت است که بازآیی مستضعفین چشم به راه شما هستند. دکتر محمود احمدی نژاد حامی محرومان و خانه بدوشان و رنج دیدگان بیا و دوباره انقلابی دیگر. دوستت دارم احمدی نژادمنتظر شما هستیم
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۱:۳۵ ۱۶ دی ۱۳۹۹
جناب آقای سردار دکتر سعید محمد فقط
Brazil
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
سعید محمد کو ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۶ دی ۱۳۹۹
جنس اصل و خالص اصولگرایی و اصلاح طلبی فقط شخص آقای احمدی نژاد.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۶:۰۷ ۱۶ دی ۱۳۹۹
جنس اصل و خالص مردمی نه جناحی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۶ دی ۱۳۹۹
دکتر محبوب احمدی نژاد
-
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
هیچ کدوم
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۱:۱۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
همشون سر ته یک کرباسن..
Iran (Islamic Republic of)
سید عطا
۱۱:۰۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
یا احمدی نژاد یا جریان اصولگرا
France
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
کسی که به فکر طبقه پایین است فقط احمدینژاد است جانم به قربانش..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۶ دی ۱۳۹۹
آقای فتاح که با این اظهار نظرات نسنجیده ، کلا از چشم ملت افتاد .
مشخص شد که ایشان سیاستمدار آگاهی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
فتاح ریاکار که زورش به مردم روستانشین بیچاره میرسه و از ترسش نتونست یه روز رو حرفش بمونه و حداد عادل به غلط کردن انداختش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۶ دی ۱۳۹۹
آقای فتاح اینقدر جرات داشت که به اشتباهش اعتراف کنه و این از صداقتشون ناشی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۶ دی ۱۳۹۹
مشکل کشور همین جریانها هستند که مشکلات را نمی بینند و نمی خواهند ببینند و از رنج دیگران شاد میشن و باهم در رقابت
۱۲
آخرین اخبار