چهارمحال و بختیاری ۵۰ هزار و ۹۴ نفر بیکار دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان هم اکنون ۵۰ هزار و ۹۴ نفر بیکار دارد و این در حالی است که در سال ۱۳۹۶ تعداد بیکاران استان ۶۳ هزار و ۱۱۴ نفر بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در نشست مشترک کارگروه اشتغال و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: این استان هم‌اکنون ۵۰ هزار و ۹۴ نفر بیکار دارد و این در حالی است که در سال ۱۳۹۶ تعداد بیکاران استان ۶۳ هزار و ۱۱۴ نفر بود.

او افزود: پارسال ۳۱ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال از منابع مختلف برای سرمایه‌گذاری، افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان اختصاص یافت.


بیشتر بخوانید


شهریارپور اضافه کرد: پارسال هشت هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال برای پنج هزار و ۸۶۲ طرح با ۱۶ هزار و ۶۲۹ فرصت شغلی شامل اشتغال جدید و تثبیت اشتغال موجود پرداخت شد.

او ادامه داد: براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، سهمیه چهارمحال و بختیاری برای تدوین برنامه اشتغال در ۳۶۵ روستا بود و این برنامه برای ۳۷۵ روستای استان تدوین و در همان سه سال نخست برنامه ششم توسعه اجرایی شد.

شهریارپور گفت: این استان ظرفیت‌های اقتصادی مطلوبی برای اشتغالزایی در حوزه‌های مختلف مانند شیلات و آبزیان، تولیدات گلخانه ای، گیاهان دارویی، بادام، زراعت چوب، تولیدات دامی و عسل، فرش دستباف، بوم‌گردی و گردشگری روستایی و عشایری دارد.

او افزود: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت روستایی چهارمحال و بختیاری حدود ۳۶ درصد اعلام شد که ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.