آغاز سرشماری پرندگان مهاجر و کنار آبزی در کردستان

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در منابع آبی و سد‌های استان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،شهاب محمدی معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی براساس زمان بندی جهانی آن از ۱۰ دی ماه سال جاری در کردستان آغاز شده است اظهار داشت: این سرشماری در منابع آبی و سد‌های استان و به ویژه در تالاب بین‌المللی زریبار مریوان توسط کارشناسان این اداره‌کل و تعدادی از پرنده شناسان انجام می‌شود.

او افزود: سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی به منظور دستیابی به آمار دقیق، تعداد گونه‌ها، ترکیب جمعیتی گونه‌ها، بررسی تغییرات احتمالی در کانون‌های جمعیتی پرندگان و اطلاع از شیوع بیماری‌ها مانند بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و همچنین بررسی میزان سلامتی زیستگاه‌ها انجام می‌شود.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان یادآور شد: تالاب بین‌المللی زریبار مریوان بدلیل برخورداری از شرایط زیستی مناسب و امنیت و آب و غذای کافی، به یکی از زیستگاه‌های امن برای بسیاری از پرندگان مهاجر تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه سرشماری زمستانه پستانداران شاخص استان هم از ۶ دی سال جاری آغاز شده است، گفت: این سرشماری در پنج منطقه حفاظت شده و چهار منطقه شکار ممنوع استان آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.