میانگین امداد رسانی حوادث در کهگیلویه و بویراحمد زیر ۱۱ دقیقه است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین مدت زمان جضور امدادگران هلال احمر استان در صحنه حوادث جاده ای ۱۰دقیقه و۵۹ ثانیه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید امان اله جهان بین مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین حاضر شدن امدادگران در صحنه حوادث جاده ای در استان نزدیک به میانگین کشوری است.

جهان بین افزود: امسال ۲۳۹ حادثه شامل کوهستان،آتش سوزی،برف وکولاک،سیل و آبگرفتگی،زلزله،ساحلی وجاده ای در استان امداد رسانی شده است.

او بیان کرد: حوادث جاده ای با ۱۲۷ مورد و آتش سوزی در جنگل ها و مراتع با ۳۳ فقره ،سیلاب و آبگرفتگی با ۱۳مورد از مهمترین حوادث امداد رسانی شده امسال در استان بوده است.

جهان بین گفت: در این حوادث ۹ هزار و ۴۳۶ نفر امداد و نجات شدند.

او افزود: هزار و ۵۹ نیروی عملیاتی در قالب ۳۰۱ تیم برای امداد رسانی به محل وقوع حوادث اعزام شدند.

جهان بین بیان کرد: امسال همچنین ۱۵۹ دستگاه آمبولانس برای کمک به حادثه دیدگان به محل های مورد نظر اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: امسال۱۵۷ بسته مواد غذایی بین حادثه دیدگان توزیع شد.

او افزود: ۱۷ تیم واکنش سریع هلال احمر استان متشکل از ۸۵ نفر آماده امداد رسانی به آسیب دیدگان احتمالی در موارد ضروری است.

جهان بین گفت: همچنین هفت تیم امداد رسان کهگیلویه وبویراحمد به صورت پشتیبان برای امداد رسانی در مواقع مورد نیاز آماده شده است.

او بیان کرد: پنج پایگاه امداد جاده ای و یک پایگاه امداد کوهستان به صورت ثابت در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: امدادگران استان امسال برای خدمات رسانی بهتر به وسایل مورد نیاز تجهیز شده اند.

جهان بین گفت: ۲ دستگاه خودرو، ۱۰ دستگاه پمپ و لجن کش، ۲ فروند قایق نجات و پنج دستگاه موتور مولد برق از تجهیزات جدید اضافه شده به امکانات امدادگران هلال احمر استان است.

او افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد در صورت نیاز و حوادث احتمالی با سامانه تلفنی ۱۱۲ تماس بگیرند تا امدادگران در کمترین زمان ممکن برای کمک رسانی در محل حادثه حاضر شوند.

انتهای پیلام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.