فاکس نیوز: ترامپ تا حدی مسئولیت بروز ناآرامی‌های آمریکا را بر عهده گرفت

شبکه فاکس نیوز به نقل از منبعی اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان اذعان کرد تا حدودی در ارتباط با حوادث کنگره مقصر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام آمریکایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تا حدی مسئولیت بروز ناآرامی‌های آمریکا و حمله به ساختمان کنگره را بر عهده گرفت.

در این گزارش آمده است: یک منبع مطلع در گفتگو با فاکس نیوز اعلام کرد ترامپ در دیدار با کوین مک‌کارتی، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان، اذعان کرد که تا حدودی در ارتباط با شورش‌های هفته گذشته در کنگره مقصر است.

دو منبع اعلام کردند مک‌کارتی که یک جمهوری‌خواه از ایالت کالیفرنیاست، روز دوشنبه در گفتگو با جمهوری خواهان اعلام کرد ترامپ عامل ناآرامی‌هایی محسوب می‌شود که سبب شد کنگره هفته گذشته در زمانی که در تلاش برای تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بود، تعطیل شود.

کاخ سفید فعلا به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداده است. این شورش پنج کشته برجای گذاشت. یک افسر پلیس کنگره یکی از کشته‌های این حادثه است.

این آشوب پس از سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در یک گردهمایی در چهارشنبه گذشته آغاز شد. او در جمع هواداران خود گفت که «هرگز تسلیم نشوید». او همچنین ادعا‌های بی‌اساس را در ارتباط با «سرقت» انتخاباتی که او در آن به یک پیروزی قاطع دست یافته است، تکرار کرد.

او طی سخنان خود، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور، را تحت فشار قرار داد و گفت پنس باید نتایج انتخابات ریاست جمهوری را رد کند تا وی چهار سال دیگر رئیس جمهور بماند.

اظهارات ترامپ قبل از برگزاری جلسه مشترک کنگره برای تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بیان شد. در حالی که اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا به برخی آراء انتخاباتی اعتراض داشتند، هر دو مجلس تعطیل شدند، زیرا معترضان طرفدار ترامپ به ساختمان کنگره حمله ور شدند و وارد ساختمان آن شدند.

کنگره سپس بار دیگر تشکیل جلسه داد و صبح روز پنجشبه آرای الکترال کالج را تأیید کرد. بدین ترتیب، رسما تأیید شد که جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شده است.

نمایندگان دموکرات شامل تد لیو، دیوید سیسیلین، جیمی راسکین و جرولد ندلر بیانیه استیضاح را ارائه و رئیس‌جمهور را به دلیل نقض سوگندنامه‌اش متهم کردند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، که یک دموکرات از ایالت کالیفرنیاست، روز دوشنبه در سخنانی گفت این مجلس بر اساس طرح قوانین استیضاح پیش خواهد رفت. 

سپس استنی هویر، رهبر اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد این مجلس در ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه تشکیل جلسه می‌دهد تا ماده استیضاح را بررسی کند.

در این بیانیه آمده است او به اعتماد افراد به خود به عنوان رئیس جمهور خیانت کرد و سبب آسیب رسیدن به مردم آمریکا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار